Π.Α.ΜΕ Εκπαιδευτικών Ηρακλείου: Για τη στάση των άλλων δυνάμεων στο Δ.Σ. του Σ.Ε.Π.Ε. Ηρακλείου «Δ. Θεοτοκόπουλος»

Προβολή εκτυπώσιμης μορφήςΑποστολή σε φίλοPDF version

Αξιολογητής και Αξιολογούμενος στο ίδιο σωματείο!

«Ερωτοαπαντήσεις στη χώρα των λωτοφάγων»

 

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι

Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών, στη συνεδρίαση του Δ.Σ. του Συλλόγου Π.Ε. Ηρακλείου «Δ. Θεοτοκόπουλος» την Τετάρτη 13 Μαΐου, κατέθεσε πρόταση η οποία καλούσε το Δ.Σ. να εισηγηθεί στην Τακτική Γενική Συνέλευση τη διαγραφή από μέλη του Συλλόγου:

1)           Του τέως Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Κρήτης.

2)           Του νυν Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου.

3)           Των Σχολικών Συμβούλων.

Το ΠΑΜΕ κάλεσε το Δ.Σ. να προχωρήσει στην υλοποίηση της απόφασης της 83ης Γενικής Συνέλευσης της ΔΟΕ και στην εφαρμογή αποφάσεων τακτικών Γενικών Συνελεύσεων του Συλλόγου μας από το 2012 έως Σήμερα, σχετικά με τη διαγραφή των στελεχών εκπαίδευσης από τα σωματεία  που αποτελούν τα πρώτα βιολιά στην αξιολόγηση.

Αναλάβανε ρόλο αξιολογητή, σε μια αξιολόγηση σφαγείο ώστε να προχωρήσουν την αξιολογική διαδικασία προς τη βάση της ιεραρχίας, στο σύνολο των συναδέλφων δηλαδή. Φάνηκε στην πράξη ότι δεν μπορεί στο ίδιο σωματείο να είναι και ο αξιολογητής και ο αξιολογούμενος και ο εργαζόμενος και ο διορισμένος εκπρόσωπος του εργοδότη.

Τελικά βρήκαν σύμμαχους κάποιες παρατάξεις στο ΔΣ του συλλόγου! Της «Ενωτικής  Κίνησης  Εκπαιδευτικών» (Ε.Κ.Ε.),  της  παράταξης «ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ»  (από την τάση που πρόσκειται στον ΣΥΡΙΖΑ)  και του «Αγώνα» (πρώην  ΠΑΣΚΕ). Αυτοί που σε λίγο καιρό θα ζητήσουν την ψήφο σου για το ΔΣ και για την ΔΟΕ (για να σε αντιπροσωπεύουν;)

 

Η Ε.Κ.Ε. είπε πως: «είναι πολιτικά άκαιρη αυτή η διαδικασία αφού η αξιολόγηση σταμάτησε με το νομοσχέδιο και δεν θα επιφέρει ουσιαστική αλλαγή στον κλάδο η διαγραφή τους» Δυστυχώς μόνο η ατομική αξιολόγηση πάγωσε και έρχεται μια «καλή αξιολόγηση» (εξηγούμε παρακάτω) που την έχουν και ως θέση τους. Όπου τα παραπάνω στελέχη εκπαίδευσης θα έχουν και «καλό» ρόλο.

Επίσης: «στη Γ.Σ. θα συζητηθούν αγωνιστικές προτάσεις και θέσεις του κλάδου» Για να τις γράψουν στα παλιά τους τα παπούτσια, όπως και την απόφαση της 83ης Γενικής Συνέλευσης της ΔΟΕ και τις αποφάσεις των προηγούμενων Τακτικών και έκτακτων ΓΣ του Συλλόγου μας, πάντα αγωνιστικά.

Στη συνέχεια: «δεν υπάρχει ζήτημα πολιτικών διαγραφών ακόμη και σε Συλλόγους που το ΠΑΜΕ έχει τα πρωτεία, δεν εφαρμόζεται κάτι τέτοιο» Όμως τους θυμίζουμε το Σύλλογο της Χίου, τον «Σωκράτη», «Γ. Σεφέρη» και την ΕΛΜΕ Πειραιά όπου προχώρησαν σε διαγραφή. Σε άλλους Συλλόγους όπως της «Ρόζας Ιμβριώτη» στο καταστατικό τους δεν δέχονται αυτά τα στελέχη εκπαίδευσης και σε άλλους Συλλόγους λόγω αυτής της συνεπής στάσης, δεν έχουν πάει να εγγραφούν ως μέλη.

Τέλος είπαν: «καταστατικά είναι ανέφικτο κ δύσκολο αφού θέλει πλειοψηφία άνω των 1200 ατόμων»  Άρα προδικάζουμε από τώρα την έλλειψη απαρτίας (Με τις συνδικαλιστικές ικανότητες έρχονται και οι μαντικές ικανότητες).

Το ζήτημα είναι πως δεν έχουν πολιτική βούληση έστω να προχωρήσουν με εισήγηση του Δ.Σ. στη Γ.Σ. και αν υπάρχει διαπιστωθεί έλλειψη απαρτίας να μην τεθεί για απόφαση, αλλά για συμβολικό λόγο, να ψηφήσουν να φανούν οι διαθέσεις όσων συναδέλφων συμμετέχουν σε αυτή!

 

Οι «ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ» είπαν: «κρίνουμε το θέμα της διαγραφής δεν πρέπει να τεθεί αφού δεν έχουμε διάθεση ρεβανσισμού για το παρελθόν» Έτσι και αλλιώς δεν είναι θέμα ρεβανσισμού για το παρελθόν, αλλά μέτρο προστασίας για το μέλλον και για την «καλή αξιολόγηση» που έρχεται η οποία θα συνδεθεί με την αποδοτικότητα. Οπότε μην προκύψει και ανάγκη διαγραφής και άλλου «καλού» περιφερειακού αξιολογητή (τυχαία σκέψη…).

Συνέχισαν: «δε θεωρούμε δημοκρατικό τη διαγραφή (κάποιου που μπορεί να έχει διαφορετική άποψη) αν και μπορεί να είναι εις βάρος των συναδέλφων και η διαγραφή τίθεται καθαρά στη συνείδηση του κάθε συναδέλφου» Α! Τι ωραία! Χαιρόμαστε που το μαθαίνουμε πως ψήφισαν οι αντιπρόσωποι των «ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ» στη 83η  Συνέλευση κάτι τόσο αντιδημοκρατικό. 

Το θέμα δεν είναι οι απόψεις που είχαν οι εν λόγω, αλλά το γεγονός πως έθεσαν σε εφαρμογή τις διαδικασίες για την αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση με τις συνεντεύξεις ώστε να προχωρήσει στη «δημοκρατική» προοπτική της απόλυσης συναδέλφου όταν σε δύο αξιολογήσεις θα κρινόταν ανεπαρκής.

Στη συνείδηση του κάθε συναδέλφου τίθενται και άλλα πράγματα…

Κατέληξαν: «Θα δυναμιτίσει τη Γ.Σ. και πρέπει να παρθούν σημαντικές αποφάσεις για την 84η Γ.Σ. της ΔΟΕ» Ώστε να μπορούν και αυτοί, που τις ψήφισαν στην 83η , με τη σειρά τους να τις τσαλαπατήσουν όπως και η πλειοψηφία του Δ.Σ. της ΔΟΕ [ΔΑΚΕ- ΠΑΣΚΕ(ΔΗΣΥ)] που δεν τις ψήφισαν.

Ω! Τι ωραίες υπηρεσίες στον παλιό από το νέο κυβερνητικό συνδικαλισμό!

 

 Ο «Αγώνας» (πρώην ΠΑΣΚ): «Συμφωνούμε με τους προλαλήσαντες» Αλίμονο! Τέτοιες υπηρεσίες δόθηκαν.

Έπειτα: «προσδιορίζει (η απόφαση) με ακρίβεια το ρόλο, δηλαδή αυτούς που προσέρχονται να αξιολογηθούν δηλαδή συναδέλφους» Θαυμάστε λογική! Όμως τους θυμίζουμε τι ακριβώς έλεγε η απόφαση της 83ης Γ.Σ. για τους διευθυντές {Στο βαθμό που οι διευθυντές σχολείων γίνουν αξιολογητές και συνδεθεί ο ρόλος τους με τις απολύσεις των εκπαιδευτικών, εκ των πραγμάτων αντιστρατεύονται τους σκοπούς και τις επιδιώξεις του καταστατικού του Συλλόγου και επίσης εκ των πραγμάτων ως αξιολογητές δε μπορεί να έχουν θέση στα σωματεία}.

Αν τώρα έχουν άλλη πρόταση στο μυαλό τους, για αυτούς που έκαναν εξ αποστάσεως επιμόρφωση ή για αυτούς που έκαναν «Portfolio» ή συμμετείχαν στις συνεντεύξεις να την ανακοινώσουν στους Συναδέλφους γιατί άλλη ήταν η απόφαση της ΓΣ της ΔΟΕ (ειδικότερα ας τους αναζητήσουν στα ψηφοδέλτια όλων αυτών των συνεργαζόμενων παρατάξεων που σμιλεύουν την «ενότητα»).

Θεαματικό τέλος: «δεν είναι ο ρόλος του ΔΣ αυτός, να διαγράψεις χρειάζονται αποδεικτικά στοιχεία». Το ακούσαμε και αυτό! Δηλαδή μόνο και μόνο το γεγονός πως το κάλεσμα των συνεντεύξεων λειτουργούσε κανονικά αυτοί ψάχνουν για αποδείξεις…

Ας υπήρχε παραίτηση του αξιολογητή να τίναζε τη διαδικασία της αξιολόγησης και το κλίμα τρομοκρατίας στον αέρα!

Παρά να δώσει τροφή και έδαφος ακόμη και για στήσιμο βιομηχανίας (ινστιτούτο, συγγνώμη…)  πιστοποιητικών και βεβαιώσεων όπως είδαμε και από τον άλλο σύλλογο με έδρα το Ηράκλειο.

Καλούμε τους συναδέλφους να βγάλουν τα συμπεράσματά τους για τη στάση των δυνάμεων αυτών και να συμμετέχουν στη Γενική Συνέλευση του Συλλόγου στις 27 Μαΐου στην Αστόρια.

Παράλληλα να αντιπαλέψουμε το "νέο" σχολείο της αγοράς, της αμορφωσιάς και του εργασιακού μεσαίωνα.  Η πρόταση του ΠΑΜΕ για δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και ενιαίο 12χρονο βασικό υποχρεωτικό σχολείο, που θα μορφώνει και θα διαπαιδαγωγεί όλα τα παιδιά ως τα 18 τους χρόνια, μπορεί να εξασφαλίσει δουλειά με πλήρη δικαιώματα σε όλους τους εκπαιδευτικούς, παιδαγωγούς της νέας γενιάς. Να αποκρούσουμε τις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές αφού η αξιολόγηση επιχειρεί να μεταφέρει τα ταξικά αποτελέσματα της πολιτικής της Ε.Ε.-επιχειρήσεων-κυβέρνησης στο μαθητή, στον εκπαιδευτικό, στο γονιό, στη σχολική μονάδα.

Τώρα λίγα λόγια για τις εξελίξεις με την αξιολόγηση όπως είπαμε παραπάνω. Δεν καταργείται η «αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου» από τις αρμοδιότητες της ΑΔΙΠΠΔΕ ούτε οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες και η κατάρτιση δεικτών και κριτηρίων γι’ αυτό και δεν επανέρχεται η ακώλυτη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη.

Είναι ξεκάθαρο ότι δεν ικανοποιείται το αίτημα του εκπαιδευτικού κινήματος για κατάργηση όλου του θεσμικού πλαισίου της αξιολόγησης. Αντιθέτως (και παράλληλα με το νέο νομοσχέδιο για την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων που ετοιμάζεται από τον Κατρούγκαλο) η πολιτική ηγεσία του ΥΠΟΠΑΙΘ και επίσημα πια με την αιτιολογική έκθεση του πολυνομοσχεδίου, ανοίγει τη συζήτηση για μια «άλλη αξιολόγηση» ή «αποτίμηση».

Εξωραΐζοντας με τον τρόπο αυτό τον όρο αξιολόγηση και επιχειρώντας να μας πείσει ότι υπάρχει και «καλή αξιολόγηση». Τα βασικά στοιχεία του νομοθετικού πλαισίου που οικοδομούν το σχολείο της αγοράς μένουν ανέγγιχτα και το οικοδόμημα στέκει αγέρωχο.

Όταν μάλιστα αυτή η αντίληψη περί καλής αξιολόγησης προωθείται από το ίδιο το συνδικάτο αλλά και από δυνάμεις που θέλουν να λέγονται αριστερές, προοδευτικές, είναι επικίνδυνη και βάζει το κίνημα να παλεύει κάτω από ξένες σημαίες.

Εν κατακλείδι η καλλιέργεια της αντίληψης ότι μπορεί στην ταξική κοινωνία να υπάρχει καλή, φιλολαϊκή αξιολόγηση είναι αντιεπιστημονική και αντιδιαλεκτική, γιατί αποσυνδέει την αξιολόγηση από τις προωθούμενες κάθε φορά αλλαγές στο σχολείο και το σχολείο από την οικονομία.

 

ΠΑΜΕ EΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ    http://pameekpira.wordpress.com/   Τετάρτη 13 Μαΐου  2015

AttachmentSize
και Αξιολογούμενος στο ίδιο σωματείο.doc58 KB