Η ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΣΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΝΕΟ ΚΥΜΑ ΕΠΙΘΕΣΗΣ ΣΤΗ ΣΚΕΨΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ

Προβολή εκτυπώσιμης μορφήςΑποστολή σε φίλοPDF version

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΠΑΜΕ

Από ό, τι φαίνεται το Υπουργείο Δια Βίου Μάθησης, με όργανο την ΚΕΓΕ και τα θέματα που επιλέγει, επιμένει προκλητικά και θρασύτατα στο να μετατρέψει τις πανελλαδικές εξετάσεις σε εστία πολιτικής και ιδεολογικής χειραγώγησης των τελειοφοίτων του γενικού λυκείου και των ΕΠΑΛ και σε πλυντήριο εγκεφάλου της νεολαίας.

Πέρα από την επίθεση που εκδηλώθηκε στη σκέψη των υποψηφίων με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας, οι ιθύνοντες συνεχίζουν ακάθεκτοι τη σκοτεινή αποστολή τους και με τα θέματα του μαθήματος της ιστορίας γενικής παιδείας (17/5/2010).

Και πιο συγκεκριμένα:

α. Οι ερωτήσεις τηλεοπτικού κουίζ και τροχού της τύχης, που απαιτούν μονολεκτική απάντηση ΣΩΣΤΌ ή ΛΑΘΟΣ, καμιά σχέση δεν έχουν με την καλλιέργεια της ιστορικής γνώσης και κρίσης (Αντιπαιδαγωγικές) και κατά τη γνώμη μας στοχεύουν στη διάλυση της σκέψης των παιδιών, έτσι ώστε αύριο μπροστά στα μεγάλα κοινωνικά και εργασιακά προβλήματα να μην ξέρουν τι να απαντήσουν. Όπως χαρακτηριστικά γράφτηκε και σε σύνθημα μαθητικής κατάληψης: «σωστό ή λάθος; Δεν ξέρω τι να απαντήσω στο σχολείο και τη ζωή».

β.Τα θέματα προχωρούν στην ιστορική παραχάραξη και την πολιτική προπαγάνδα αιτιολόγησης των αντιλαϊκών κυβερνητικών επιλογών για την έξοδο από την κρίση υπέρ του κεφαλαίου, Όταν στη δεύτερη ομάδα ερωτήσεων παραθέτουν κείμενο του Ν. Μουζέλη από το βιβλίο «Οικονομία και κράτος» και ζητούν να σχολιαστεί η θέση του γράφοντος, ότι η προσφορά άφθονης φτηνής εργασίας των προσφύγων, το επιχειρηματικό δυναμικό, τα ξένα κεφάλαια με τη μορφή δανείων (βλ. Δ.Ν.Τ., ευρωπαϊκός μηχανισμός στήριξης, μετανάστες-σύγχρονοι πρόσφυγες) οδήγησαν την Ελλάδα στην ανάκαμψη και στην αύξηση της βιομηχανικής παραγωγής κατά 65% μετά τη Σοβιετική Ένωση! Θέλουν δηλαδή να ταυτίζεται-όπως και τώρα-στη συνείδηση των νέων ότι η ανάπτυξη προς όφελος του κεφαλαίου είναι η μόνη ανάπτυξη που μπορεί να υπάρξει.

Με αυτόν τον τρόπο επιχειρείται η ύπουλη νομιμοποίηση στη συνείδηση των παιδιών της φτηνής, μισοπληρωμένης και ανασφάλιστης εργασίας σαν μέσου αύξησης της παραγωγικότητας και εξόδου από την κρίση, ενώ ταυτόχρονα αιτιολογείται η υποταγή της χώρας στις αντιλαϊκές εντολές που υπαγορεύει το Ευρωπαϊκό κεφάλαιο και το ΔΝΤ με το δουλοκτητικό δανεισμό της χώρας μας. Είναι πρωτοφανής η σύγκριση ενός μικρού κράτους που εκσυγχρονιζόταν αστικά με τον Βενιζέλο (1929) με την αύξηση της παραγωγής στη σοσιαλιστική Σοβιετική Ένωση!

γ. Στο κείμενο Β, με την αναφορά σε άρθρο της Καθημερινής στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του Βενιζέλου (1928), επιδιώκεται ο εξεταζόμενος σχολιάζοντας να εγκρίνει αντιδραστικές επιλογές στην εκπαίδευση του σήμερα όπως, τα προαιρετικά μαθήματα (ταξική διαφοροποίηση), το πολλαπλό βιβλίο των μεγαλοεκδοτών, τα απογεύματα της ελεύθερης εργασίας στο σχολείο, δηλαδή τα ολοήμερα κάτεργα της επιχειρηματικής δράσης στην εκπαίδευση της αγοράς.

Απαιτούμε να σταματήσει αυτό το αίσχος της ιδεολογικής χειραγώγησης και προπαγάνδας και μέσα από τα θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων.

Εδώ και τώρα καταδικάζουμε ξανά την επίθεση στη σκέψη των παιδιών, που ενισχύει την ταξική φύση της εκπαίδευσης, το βάρβαρο επιθετικό ιδεολογικό ρόλο του αστικού σχολείου και των εξεταστικών επιλεκτικών θεσμών ενίσχυσης της ταξικής αναπαραγωγής.

Η επιθετικότητά τους είναι ένδειξη αδυναμίας!

Είμαστε και εμείς αποφασισμένοι και θα οργανώσουμε την πάλη μέχρι το τέλος!

Τίποτα δε μας σταματά!

 

17 Μάη 2010