ΠΑΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΝΟΜΟΥ ΛΕΣΒΟΥ : ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΣΚΛΗΡΗΣ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΚΚΟΛΑΠΤΗΡΙΟ «ΠΡΟΘΥΜΩΝ» ΕΡΓΑΤΩΝ .

Προβολή εκτυπώσιμης μορφήςΑποστολή σε φίλοPDF version

Με  Διά Βίου «μαθησιακές διαδρομές» σε ερήμους  εργασιακών ευέλικτων  περιπλανήσεων απαντά το Υπουργείο Παιδείας  ικανοποιώντας πλήρως τις απαιτήσεις της πλουτοκρατίας. Το Στρογγυλό Τραπέζι των βιομηχάνων από το χρόνο δημιουργίας της μελετητικής του ομάδας «Εκπαίδευση», δε σταμάτησε να «ενθαρρύνει τρόπους μόρφωσης λιγότερο θεσμικούς και περισσότερο άτυπους». Ο  ΟΟΣΑ ενίσχυε λέγοντας «είναι παραδεκτό η μαθήτευση να διεξάγεται σε πολλαπλά πλαίσια τυπικά και άτυπα».

Ο αχταρμάς  των άτυπων και τυπικών  έγγραφων πιστοποιήσεων που θα προκύψει θα έχει το διπλό πλεονέκτημα να επιτρέπει  μια πιο ευέλικτη εκμίσθωση πιέζοντας ακόμα περισσότερο τα κοινωνικά κι εργασιακά δικαιώματα και ταυτόχρονα θα αποτελεί  ένα «κίνητρο» για τους «μαθητευόμενους» ώστε  να προτιμούν υποχρεωτικά  στις σχολικές τους διαδρομές οτιδήποτε  θα έχει μια μελλοντική υποτιθέμενη αποτελεσματική απόδοση όσον αφορά τις δυνατότητες απασχόλησης !!

Η ζήτηση της εφ’ όρου ζωής κατάρτισης και διά βίου μάθησης  θα ευνοήσει την ανάδυση και στερέωση της ιδιωτικής εμπορεύσιμης Εκπαίδευσης . Το Σχολείο της Αγοράς είναι το νέο σχολείο που διαφημίζει το Υπουργείο Παιδείας !!

ΕΕ και κόμματα της πλουτοκρατίας ( ΠΑΣΟΚ και ΝΔ ) προσηλωμένοι στους στόχους τους επιδιώκουν να διαμορφώσουν μια ευρωπαϊκή εκπαιδευτική αγορά όπου οι επιχειρήσεις πρώτα θα διαμορφώνουν την Εκπση σύμφωνα με τις ανάγκες τους και κατόπιν θα επιλέγουν τους «ευέλικτους» εργαζόμενους !!

Αυτές οι κατευθύνσεις ενισχύονται από  το προσχέδιο για το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων που παρουσίασε το υπουργείο Παιδείας. Η Εκπ/ση μετατρέπεται σε «μαθησιακό αποτέλεσμα» τριών «μορφών μάθησης» , της «τυπικής Εκπ/σης» , της «μη τυπικής Εκπ/σης» και της άτυπης μάθησης.Στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων ,στην κλίμακα δηλαδή  προσόντων με όρους αγοράς  διαμορφωμένη μέσα σ’ ένα πλαίσιο πλήρους εξατομικευμένης «μόρφωσης» θα αποτυπώνεται ό,τι «μαθητική διαδρομή» καταγράφεται στο Ατομικό Μητρώο Διά Βίου Μάθησης.  Ένα εργοδοτικό διαβατήριο «μαθησιακών αποτελεσμάτων» για εργασιακή περιπλάνηση  που θα ακολουθεί τον κάθε πολίτη  ………. ως τον τάφο του !!

Το γάιδαρο πριν τον αγοράσεις τον κοιτάς στα δόντια !!

Το «μαθησιακό αποτέλεσμα» θα αποτελεί κυριολεκτικά ένα καζάνι ομογενοποιημένων ευέλικτων ικανοτήτων -  δεξιοτήτων  και «προσόντων» που  αποκτήθηκαν ή θα αποκτιούνται  από παντού !! Από το σχολείο , το πανεπιστήμιο , τις ιδιωτικές σχολές , τα φροντιστήρια , την κατάρτιση ,τις ημερίδες , τα σεμινάρια, την ενδοεπιχειρησιακή κατάρτιση, τη συμμετοχή σε ΜΚΟ ………ως και το κατηχητικό!!!

Το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων ,θα κατατάσσει όλα τα παραπάνω σε επίπεδα, θα τα συσχετίζει μεταξύ τους και  θα τα περιγράφει με όρους μαθησιακών αποτελεσμάτων ανεξαρτήτως του τρόπου με τον οποίο αποκτήθηκαν. Έτσι όπως «ομολόγησε»  κι η ίδια η υπουργός , «oι εργοδότες θα μπορούν να συγκρίνουν προσόντα από διαφορετικές μαθησιακές διαδρομές και θα διευκολύνονται στην επιλογή προσωπικού».

Το  κυνήγι  εφ’ όρου ζωής διάφορων «μορφών μάθησης», οι οποίες θα διαμορφώνουν την προσωπική μας «μαθησιακή διαδρομή» θα αποτελέσει ένα σύγχρονο καπιταλιστικό ανταγωνιστικό ανθρωποφάγο  spor,επικερδές για τους εμπόρους της γνώσης κι επικερδέστερο για τους αγοραστές της εργατικής  δύναμης.   Συνδυασμένο μ’ ένα πλαίσιο γρήγορης περιστροφής του εργατικού δυναμικού , η εργοδοσία ελαστικοποιεί αφάνταστα την αγορά εργασίας αφού καταστρέφει , ξεμπερδεύει και τινάζει κυριολεκτικά στον αέρα το όποιο «άκαμπτο» γι’ αυτήν σύστημα του διπλώματος ,του πτυχίου ή οποιασδήποτε άλλης κατηγοριοποίησης που αναγκαστικά οδηγούσε σε συλλογικές διαπραγματεύσεις οι οποίες  εξασφάλιζαν έστω και υποτυπωδώς μισθούς, συνθήκες εργασίας και κοινωνική προστασία!!Τέρμα πια στα πτυχία, τέρμα στα επαγγελματικά δικαιώματα! 

Το αποκεντρωμένο σχολείο, το αυτόνομο σχολείο προθάλαμος του Σχολείου της Αγοράς !!

Η προσαρμογή των συστημάτων Εκπ/σης  στους στόχους του παραπάνω σχεδίου περνά από το προίκισμα και της Εκπ/σης με παρόμοια χαρακτηριστικά όπως αυτά της αγοράς εργασίας. Ελαστικοποιημένη, προσαρμόσιμη κι ανταγωνιστική !!

Βασικοί πυλώνες στήριξης κι ανάπτυξης των παραπάνω χαρακτηριστικών αποτελούν η αποκέντρωση κι αυτονομία των σχολικών μονάδων με την ταυτόχρονη  προώθηση της μαθησιακής κινητικότητας των νέων, αλλαγές στον τρόπο διδασκαλίας, επιμόρφωση κι αξιολόγηση των Εκπ/κών καθώς και σύνδεση του σχολείου με τον κόσμο των επιχειρήσεων.

Το αποκεντρωμένο  κι  αυτόνομο σχολείο, προσφέρει πολλά περιθώρια ελιγμών, επιτρέπει συνεργασίες με επιχειρήσεις απαλλάσσει το κράτος απ ‘ την υποχρέωσή του να εξασφαλίζει δημόσια δωρεάν εκπαίδευση, απαξιώνει με γρήγορους ρυθμούς την ολοκληρωμένη μόρφωση ,  επιδρά και προετοιμάζει τις μαθητικές συνειδήσεις στο να είναι ευέλικτοι κι εύκαμπτοι στις απαιτήσεις της αγοράς.  Προκρίνεται ένα σχολείο διαφοροποιημένο, κατηγοριοποιημένο με πλήρως εξατομικευμένη εκπαίδευση ακόμα και στο επίπεδο της ίδιας της τάξης !!

Το νέο σχολείο ………….. είναι αρκετά παλιό με νέες ταξικές συνταγές !!Η σχολική τσάντα φεύγει ………… το portfolioέρχεται !!!

Προς αυτή την κατεύθυνση για την αναμόρφωση του σχολείου και την πλήρη διαφοροποίησή του ήταν και οι πρόσφατες  προτάσεις του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΠΔΕ), υπό τον Γ. Μπαμπινιώτη. Στο πλαίσιο των αναλυτικών προγραμμάτων διακρίνεται καθαρά η πρόθεση για εντονότερη ταξική κατηγοριοποίηση των σχολείων ακόμα και των μαθητών της κάθε τάξης, για ένα σύστημα «εξατομικευμένης» εκπαίδευσης.

Μαθήματα επιλογής, «ανοιχτό κατά 10%» αναλυτικό πρόγραμμα (που θα καθορίζεται δηλαδή σε κάθε σχολείο κατά το δοκούν), «κατάλογος εγκεκριμένων διδακτικών πακέτων» από τον οποίο η κάθε σχολική μονάδα θα επιλέγει ποιο πακέτο θα διδαχθεί στους μαθητές της, δημιουργία  ζωνών ………. Γι' αυτό εξάλλου προτείνουν την καθιέρωση «ατομικού φακέλου μαθητή» όπου θα καταγράφονται τα πάντα σε σχέση με την πορεία του, τις επιδόσεις και τη συμπεριφορά του.

Πλήρης εναρμόνιση κι αντιστοίχιση του Εκπ/κού  σχολικού τοπίου με το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων. Ατομικό Μητρώο Διά Βίου Μάθησης  και σούπα καταρτίσεων για τον εργαζόμενο, ατομικό φάκελο  και portfolioγια το μαθητή!!

Γι’ αυτό το μοντέλο του σχολείου και το χειραγωγημένο μαθητή – πολίτη προκρίνεται και η «καθιέρωση ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας παράλληλα προς τη συμβατική»,  πασπαλισμένη με μπόλικες καινοτόμες δράσεις!! Συνεχείς  θα είναι οι εκγυμνάσεις  των μαθητών στο ψάξιμο πληροφοριών στα προσωπικά τους laptopγια την οικοδόμηση της ατομικής τους , προσωπικής τους  γνώσης. Προσαρμόζεται  κατ’ αυτόν τον τρόπο  ο εκκολαπτόμενος   αυριανός  εργαζόμενος  και  υπευθυνοποιείται απέναντι στη συνεχή περιπλάνησή του στα σοκάκια της διά βίου μάθησης και κατάρτισης!!  Εκπ/κό τοπίο που απαραίτητα θα συμπληρωθεί με την επιμόρφωση των  Εκπ/κών τον επαναπροσδιορισμό του ρόλου τους και την αξιολόγησή τους.

 

Σοσιαλδημοκρατικές και νεοφιλελεύθερες κυβερνήσεις καθώς κι η ΕΕ σχεδιάζουν για το κεφάλαιο την Εκπ/ση που του ταιριάζει. Οι Εκπ/κοί, οι γονείς , οι μαθητές ,  οι φοιτητές και σπουδαστές όμως, βρίσκονται στην άλλη όχθη, έχουν άλλα συμφέροντα. Η πάλη για το 12χρονο υποχρεωτικό  ενιαίο δημόσιο και δωρεάν σχολείο, δωρεάν επαγγελματικές σχολές υψηλού επιπέδου,  ο αγώνας για Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση δημόσια και δωρεάν, είναι ο δρόμος που μπορεί να τους εξασφαλίσει την εκπαίδευση που τους αξίζει.

ΜΑΡΤΗΣ     2010

AttachmentSize
LESVOS.doc57 KB