Σ.Ε.Π.Ε. "Ρόζα Ιμβριώτη": Όλοι στον Αγώνα!

Προβολή εκτυπώσιμης μορφήςΑποστολή σε φίλοPDF version

Ανάλογες αποφάσεις έχουν πάρει και οι:

ΣΕΠΕ: "Ο Σωκράτης"

ΟΛΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ! ΟΛΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ:

4/5 ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ 1μμ, 5/5 ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ 1μμ ΕΝΑΝΤΙΑ ΑΝΤΙΕΚΠ/ΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ!

7/4 ΣΤΙΣ 6.30 ΟΜΟΝΟΙΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗ ΝΕΑ ΑΝΤΙΛΑΪΚΗ ΕΠΕΛΑΣΗ! 

- ΠΑΡΤΕ ΠΙΣΩ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΝΤΙΕΚΠ/ΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΑΕ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΥΠ. ΑΠΟΦΑΣΗΣ, ΠΟΥ ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ, ΑΠΟΛΥΕΙ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ, ΔΙΑΙΩΝΙΖΕΙ ΑΔΙΟΡΙΣΤΙΑ!

                                                                                                 - ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΗΜΕΡΑ (!) ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΣΤΗΝ ΕΑΕ

 

Α. ΣΥΝΕΧΕΙΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ!

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι, φίλοι γονείς,

Παράλληλα με τη νέα αντιλαϊκή επέλαση, που μας φοροληστεύει, τσακίζει μισθούς και συντάξεις και καταδικάζει Δημόσια Υγεία, Πρόνοια και Παιδεία σε οικονομικό στραγγαλισμό ("εξορθολογισμό" το λένε τώρα), η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, ακολουθώντας πιστά τις κατευθύνσεις της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ και τις προηγούμενες κυβερνήσεις ΝΔ, ΠΑΣΟΚ (που μαζί ψήφισαν το 3ο μνημόνιο και όχι μόνο), προχωρά ακάθεκτη σε σωρεία νομοθετικών ρυθμίσεων που τσακίζουν τα παιδιά με ειδικές ανάγκες, τις οικογένειές τους, τη δημόσια Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ) και τη ζωή των συναδέλφων "μονίμων αναπληρωτών"!

Σύντομο ιστορικό για το τι ψηφίστηκε από το καλοκαίρι του 2016 ως τώρα:

  • Με τροπολογία στο νόμο 4415/2016, άρθρο 48, που ψήφισε Αύγουστο και δημοσιεύτηκε αρχές Σεπτέμβρη, πέρασε διάταξη με την οποία στο εξής θα διοχετεύει τους μόνιμους εκπαιδευτικούς που βγάζει "υπεράριθμους" η αντιεκπαιδευτική της πολιτική από τη Γενική στην ΕΑΕ!

  • Με εγκύκλιο τον Οκτώβρη 2016 εξειδικεύει την καλοκαιρινή τροπολογία, ώστε οι περίσσιες ώρες γίνονται παράλληλη στήριξη στα παιδιά με ειδικές ανάγκες, με αποτέλεσμα να έχουμε ως και 4 εκπ/κούς γενικής αγωγής να κάνουν παράλληλη στήριξη σε ένα παιδί με ειδικές ανάγκες!

  • Με το νόμο 4452/2017 θεσμοθετεί ιδιωτική παράλληλη στήριξη και στα ειδικά σχολεία (στα γενικά υπάρχει ήδη), ώστε οι γονείς να επωμίζονται το κόστος!

  • Με τον ίδιο νόμο αυστηροποιεί τους όρους "ένταξης" παιδιών με ειδικές ανάγκες σε τμήμα γενικού σχολείου. Έτσι, αντί για 1 παιδί με ε.α., τώρα πλέον χρειάζονται είτε 2 παιδιά με βαριά αναπηρία ή τουλάχιστον 4 με διαγνωσμένες μαθησιακές δυσκολίες, για να γίνει μείωση κατά 3 μαθητές στο τμήμα που "εντάσσονται" αυτά τα παιδιά με ε.α., με την προϋπόθεση ότι το τμήμα ξεκινά από τον μέγιστο αριθμό (25-27) και μειώνεται ως όχι κάτω από 22 μαθητές!

  • Με τροπολογία που πέρασε στις 29/3, αντί για 20.000 διορισμούς που ΘΑ ΕΚΑΝΕ, θεσμοθετεί ότι δε θα γίνει ούτε ένας διορισμός τουλάχιστον ως το 2019 (!) και ορίζει τον Υπ. Παιδείας αρμόδιο να καθορίζει με Υπουργικές Αποφάσεις (ΥΑ) τις ανάγκες, τα κριτήρια και τον τρόπο πρόσληψης αναπληρωτών! Την ίδια στιγμή αρνείται πρόταση τροπολογίας του ΚΚΕ για κατάργηση της δυνατότητας απόσπασης των μόνιμων εκπαιδευτικών Γενικής στην ΕΑΕ.

  • Στις 31/3 δημοσιεύει Υ.Α. με την οποία υποβαθμίζει το πτυχίο και αλλάζει τους πίνακες αναπληρωτών, αφού πλέον σ' αυτούς θα κατατάσσονται οι αναπληρωτές όχι με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία τους αλλά και με άλλα κριτήρια (διδακτορικό, μεταπτυχιακό, κοινωνικά όπως πολυτεχνία, αναπηρία...), ξεκινώντας από την ΕΑΕ και θα επιχειρηθεί επέκτασή της και στη Γενική.

Και έπεται συνέχεια...αν δεν τους σταματήσουμε!

Με την προτεινόμενη ΥΑ, με δεδομένους τους μηδενικούς διορισμούς και τη δυνατότητα μετακίνησης μόνιμων "υπεράριθμων" εκπαιδευτικών από τη Γενική στην ΕΑΕ, εξ ολοκλήρου είτε για συμπλήρωση ωρών, χιλιάδες αναπληρωτές θα δουν είτε να κατρακυλούν στους πίνακες, είτε να μένουν άνεργοι. Ήδη φέτος 4000 απ' αυτούς έμειναν άνεργοι εξαιτίας των περυσινών αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων στο Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Η Υ.Α. μας αφορά όλους, τους θίγει όλους (Γενικής και Ειδικής, παλιούς και νέους, με ή χωρίς επιπλέον κριτήρια κλπ) και καταδικάζει τους αναπληρωτές σε μόνιμη περιπλάνηση ανάμεσα στην ανεργία και στην ελαστική εργασία. Τσακίζει τα παιδιά με ειδικές ανάγκες, αφού τα καταδικάζει να αλλάζουν (αν έχουν) συνεχώς εκπαιδευτικούς και να μην οικοδομούν έτσι σχέση εμπιστοσύνης, που είναι τελείως απαραίτητη για να εκπαιδευτούν! Οι δε οικογένειες θα σηκώσουν και πάλι το βάρος!

Φτάνει πια! ΠΑΡΤΕ ΠΙΣΩ ΤΗΝ Υ.Α.! Καμία αυταπάτη, καμία αναμονή, κανένας αλληλοσπαραγμός! Ενωμένοι αγωνιζόμαστε ενάντια στους υπαίτιους της μισοζωής και μισοδουλειάς στην οποία μας καταδικάζουν! Αυτοί είναι: κυβερνήσεις ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, άλλα κόμματα που τους στηρίζουν, ΕΕ, ΟΟΣΑ, που όλοι μαζί τσακίζουν το λαό και θυσιάζουν τις ανάγκες του, και τις μορφωτικές των παιδιών του, για να εξασφαλίσουν την κερδοφορία του μεγάλου κεφαλαίου! Τεράστιες οι ευθύνες και των συμβιβασμένων πλειοψηφιών που συναινούν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο στην πολιτική αυτή!

 

Β. ΓΙΑ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΟΥ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Στα πλαίσια αυτής της πολιτικής γίνεται αυτόν τον καιρό και η επιμορφωτική διημερίδα με τίτλο: “Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση” που θα πραγματοποιηθεί για τους εκπαιδευτικούς της A’ Αθήνας τη Δευτέρα 3/4 και Τετάρτη 5/4 και στις 25/4 και 26/4 στο 16ο ΔΣ Αμπελοκήπων, αποτελεί εφαρμογή της τροπολογίας και πλέον άρθρου 48 του ν. 4415/2016 «Ρυθμίσεις για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, τη διαπολιτισμική εκπαίδευση...» που ψηφίστηκε Αύγουστο 2016.

Με αυτά τα επιμορφωτικά σεμινάρια το Υπουργείο, με πρόσχημα «να αξιοποιήσει με το βέλτιστο τρόπο το υφιστάμενο ανθρώπινο δυναμικό, να εξυπηρετούνται άμεσα οι ανάγκες των μαθητών και να εξασφαλίζεται η εύρυθμη λειτουργία των δομών ΕΑΕ», όπως αναφέρει στην αιτιολογική έκθεση, στην ουσία υποβαθμίζει, για να μην πούμε εξαφανίζει, τα ειδικά παιδαγωγικά προσόντα που απαιτεί η ΕΑΕ, προωθεί τη διδασκαλία α λα κάρτ και το τσουβάλιασμα των συναδέλφων ανεξαρτήτως επιστημονικής κατάρτισης. Στη συνέχεια της αιτιολογικής έκθεση κάνει ακόμα πιο σαφές το πώς θα ικανοποιηθούν αυτές «οι ανάγκες»: Στην κατ’ άρθρο διατύπωση διαβάζουμε ότι «εάν συντρέχει αδυναμία πλήρωσης των κενών διατίθενται εκπαιδευτικοί χωρίς κανένα από τα ανωτέρω προσόντα ή χαρακτηριστικά (πτυχίο - μεταπτυχιακές σπουδές ή μετεκπαίδευση στην ειδική Αγωγή δηλ.). Οι εκπαιδευτικοί αυτοί συμμετέχουν υποχρεωτικά σε προγράμματα επιμόρφωσης και εξειδίκευσης»!!!

Σύμφωνα με τον Υπουργό δηλαδή, αρκούν κάποιες ώρες σεμιναρίων για να γίνουν κάποιοι εκπαιδευτικοί ικανοί να ανταπεξέλθουν στο σύνθετο και δύσκολο έργο του ειδικού παιδαγωγού. Αλήθεια, τα Παιδαγωγικά Τμήματα Ειδικής Αγωγής, τι διδάσκουν τέσσερα χρόνια στους φοιτητές, όταν το Υπουργείο μπορεί (σε… παγκόσμια πρωτοτυπία) και «δημιουργεί» εκπαιδευτικούς Ειδικής Αγωγής μέσα σε λίγες ώρες με ταχύρυθμα σεμινάρια;

Η τροπολογία (άρθρο πλέον 48 του ν. 4415/2016) που προωθεί τέτοιου είδους σεμινάρια, αποτελεί πισωγύρισμα στη δεκαετία του '80, τότε που προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες της ΕΑΕ μετατίθονταν ή αποσπώνταν σ’ αυτή εκπαιδευτικοί χωρίς κανένα προαπαιτούμενο. Κι ενώ τότε ήταν αυτονόητο να γίνει αυτό, καθώς δεν υπήρχαν ούτε πανεπιστημιακά τμήματα ΕΑΕ, ούτε εκπαιδευτικοί με ειδίκευση σ’ αυτή, η ιστορία επαναλαμβάνεται ως φάρσα, σε μια περίοδο που υπάρχουν χιλιάδες αδιόριστοι εκπαιδευτικοί ειδικευμένοι στην Ειδική Αγωγή. Με την τροπολογία δίνεται η δυνατότητα να τοποθετηθούν στην ΕΑΕ εκπαιδευτικοί της Γενικής Αγωγής που δεν έχουν καμιά σχέση με το αντικείμενο. Με λίγα λόγια, αντί το Υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει στην πρόσληψη μόνιμου επιστημονικού εκπαιδευτικού προσωπικού, κάτι που το έχει μεγάλη ανάγκη η ΕΑΕ σήμερα, προαναγγέλλει την αδιοριστία και ανεργία των εκπαιδευτικών της Ειδικής Αγωγής και τη βίαιη τοποθέτηση στην Ειδική Αγωγή των εκπαιδευτικών της Γενικής που θα «περισσέψουν».

Τέλος, τα «προσόντα» που τίθενται στο άρθρο 48 του νόμου 4415/2016 για τους εκπαιδευτικούς αναδεικνύουν τον απαράδεκτο και αντιεπιστημονικό τρόπο που η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας αντιλαμβάνεται την ΕΑΕ. Συγκεκριμένα: Θεωρείται ως προσόν η εργασία ενός εκπαιδευτικού στην ενισχυτική διδασκαλία. Αλήθεια πώς τεκμηριώνεται επιστημονικά ο συσχετισμός της ΕΑΕ με την ενισχυτική διδασκαλία η οποία έχει άλλο παιδαγωγικό πλαίσιο, φιλοσοφία και αποστολή;

Οι εκπαιδευτικοί Γενικής και Ειδικής Αγωγής, οι γονείς παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, δεν πρέπει να συμβιβαστούν με αυτή την κατάσταση, δεν πρέπει να επιτρέψουν αυτό το πισωγύρισμα. ΕΔΩ και ΤΩΡΑ να αγωνιστούμε με μέτρο τις πραγματικές ανάγκες των παιδιών αλλά και τις δυνατότητες που υπάρχουν. Το παιχνίδι της διάσπασης και του αλληλοφαγώματος μεταξύ των εκπαιδευτικών, δεν πρέπει να πιάσει τόπο. Δε θα επιτρέψουμε την υποβάθμιση της ΕΑΕ, θα υπερασπιστούμε τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και τα εργασιακά όλων των εκπαιδευτικών.

Με βάση τα παραπάνω:

  • Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να μην συναινούν στην απαξίωση της παράλληλης στήριξης, να μην καλύπτουν με συμπληρώματα ωρών τις ανάγκες των μαθητών τους για παράλληλη στήριξη.

  • Καλούμε τους συναδέλφους που έχουν κληθεί να συμμετάσχουν στα σεμινάρια του ΙΕΠ είτε με την ιδιότητα του επιμορφωτή είτε με την ιδιότητα του επιμορφούμενου, να μην προσέλθουν σε αυτά, αναδεικνύοντας αφενός τον πρόχειρο χαρακτήρα τους και αφετέρου τη στόχευσή τους που δεν είναι άλλη από την ευέλικτη διαχείριση εργαζομένων και τις περαιτέρω μειώσεις στις προσλήψεις εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής στο μέλλον.

  • Καλούμε όλους ανεξαιρέτως τους συναδέλφους, Γενικής και Ειδικής Αγωγής, σε αγωνιστική δράση ενάντια στις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές.

Στην εκπαίδευση και ειδικά στην ΕΑΕ δεν περισσεύει κανένας συνάδελφος!! Το αντίθετο! Χρειάζονται σήμερα χιλιάδες μόνιμοι διορισμοί για να καλύψουν τις πραγματικές ανάγκες! Να σταματήσει η περιπλάνηση και η ομηρία των επί 16 χρόνια "μόνιμων αναπληρωτών" ΕΑΕ!!!

 

Γ. ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

  • Κατάργηση όλου του αντιεκπαιδευτικού νομοθετικού πλαισίου για την ΕΑΕ από το 2008 ως σήμερα. Κατάργηση του άρθρου 48 του ν. 4415/2016 που προβλέπει την απόσπαση εκπαιδευτικών Γενικής στην Ειδική αγωγή, της τροπολογίας της 29ης Μάρτη για αδιοριστία ως το 2019 και του σχεδίου ΥΑ 31/3 που υποβαθμίζει το πτυχίο, αναδιατάσσει τους πίνακες, απολύει αναπληρωτές, διαιωνίζει την αδιοριστία και επεκτείνει την ελαστική εργασία.

  • ΜΑΖΙΚΟΥΣ ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΤΩΡΑ, σε Γενική και Ειδική Αγωγή, εκπαιδευτικών, ΕΕΠ, ΕΒΠ καθώς και βοηθητικού προσωπικού για την κάλυψη των σύγχρονων μορφωτικών αναγκών.

  • Οι προσλήψεις αναπληρωτών να γίνονται σε μία φάση, όλοι 1η Σεπτέμβρη στα σχολεία!

  • Γενναία Χρηματοδότηση της ΕΑΕ, ώστε να εξασφαλιστεί ο δημόσιος, δωρεάν χαρακτήρας της και να ενταχθούν όλα τα παιδιά με ε.α. στη δομή που το καθένα έχει ανάγκη. Να απαγορευτεί η επιχειρηματική δράση στο χώρο της Ειδικής Αγωγής, της πρώιμης διάγνωσης και παρέμβασης, αλλά και της αποκατάστασης των παιδιών με αναπηρίες.

ΟΛΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ! ΟΛΕΣ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ:

4/4 ΣΤΗ 1 μμ Υπ. Παιδείας και 5/4 στη 1 μμ Προπύλαια, ενάντια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική και στην αδιοριστία! ΜΑΖΙΚΟΥΣ ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΤΩΡΑ!

7/4 στις 6.30 μμ Ομόνοια στο Συλλαλητήριο που καλεί το ΠΑΜΕ ενάντια στην νέα συμφωνία-αντιλαϊκή επέλαση!

AttachmentSize
56ο Ενημ. Νέες αντιεκπκες ρυθμίσεις ΕΑΕ Αποσύρτε ΥΑ αλλάζει πίνακ απολύει αναπλ, αδιορ, Σεμινάρια, Κινητοποιήσεις 4,5,7 Απρίλη 2.4.17.doc180.5 KB
ΘΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ, ΑΝ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ-ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕΙΣ.doc51 KB
57ο Ενημ. Αφισάκι κινητοποήσεων 4,5,7 Απρίλη. Κήρυξη συμπληρωματικής στάσης εργασίας Τετάρτη 5 Απρ ώρες 8-11 πμ 3.4.2017.doc153 KB