Πέραμα: Διήμερο εκδηλώσεων για την Πρωτομαγιά και την 9η Μάη σε σχολείο της πόλης

Προβολή εκτυπώσιμης μορφήςΑποστολή σε φίλοPDF version

Την Τετάρτη 29 και την Πέμπτη 30 Απριλίου, η Ε' και ΣΤ΄ τάξεις του 3ου Δημοτικού Σχολείου Περάματος πραγματοποίησαν 2ήμερο εκδηλώσεων μνήμης και τιμής στην 1η Μάη και στην 9η Μάη, με αφορμή τον εορτασμό της εργατικής πρωτομαγιάς και την αντιφασιστική νίκη των Λαών στις 9 Μάη.

Οι εκπαιδευτικοί των τάξεων Βασίλης Βατίστας και Γιώργος Χριστοδουλιάς για τον εορτασμό της εργατικής Πρωτομαγιάς παρουσίασαν διαφάνειες με αναφορές στην εργατική πρωτομαγιά του Σικάγου του 1886 έως την εργατική πρωτομαγιά της 1ης Μάη του 1944 και τους εκτελεσθέντες κομμουνιστές αγωνιστές της Καισαριανής. Ακόμα, πρόβαλλαν εικόνες από κινητοποιήσεις του σημερινού ταξικού εργατικού κινήματος συνδέοντας το τότε με το τώρα και την ανάγκη οι εργαζόμενοι να ξαναβροντοφωνάξουν 8 ώρες εργασία, 8 ώρες ελεύθερος χρόνος, 8 ώρες ύπνος, αξιοπρεπείς μισθούς, κυριακάτικη αργία, μιας και σήμερα έχουν απωλεσθεί όλα όσα είχαν κατακτήσει οι εργαζόμενοι με τους αγώνες τους.

Τα παιδιά ακόμα ζωγράφισαν, άκουσαν το Ρίτσο να απαγγέλει τον «Επιτάφιο», άκουσαν Μπιθικώτση να τραγουδά Μίκη Θεοδωράκη, ενώ τραγούδησαν το «Μέρα Μαγιού». Την 1η Μαη στην πλατεια καραϊσκακη στον πειραια υπηρχε ταμπλο που επιμεληθηκε το ΠΑΜΕ εκπαιδευτικων απο ζωγραφιες των μαθητων των σχολειων του ΠΕΙΡΑΙΑ. Το μηνυμα της 1ης Μάη ως απεργία και όχι αργία αναδείχτηκε μέσα από τις ζωγραφιές.

Για την 9η Μάη πραγματοποίηθηκε επίσκεψη στο χώρο της Ηλεκτρικής στο Κερατσίνι με ξεναγό τον πρόεδρο του ΔΣ του Παραρτήματος ΠΕΑΕΑ Κερατσινίου -Δραπετσώνας Λευτέρη Καλογιαννίδη, ο οποίος εξιστόρησε στα παιδιά τι έγινε στις 13 Οκτωβρίου του 1944 και πως ο ΕΛΑΣ απέτρεψε την ανατίναξη του εργοστασίου της Ηλεκτρικής από τους Γερμανούς, που φεύγοντας από την Ελλάδα, προσπάθησαν να βυθίσουν την Αθήνα στο σκοτάδι. Τέλος, επισκέφθηκαν το Μνημείο των Πεσόντων της Ηλεκτρικής και το Παράρτημα της ΠΕΑΕΑ στο Κερατσίνι όπου προβλήθηκε βίντεο με τα γεγονότα της μάχης.

Τα παιδιά και στις δύο εκδηλώσεις συμμετείχαν ενεργά, έκαναν ερωτήσεις, έδειξαν ενθουσιασμό, ζωγράφισαν, ενώ έγραψαν και έκθεση για το τι έμαθαν και τι ένιωσαν από τις δύο εκδηλώσεις.