ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ - ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ ME ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

Προβολή εκτυπώσιμης μορφήςΑποστολή σε φίλοPDF version

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι, φίλοι γονείς,

Και με τη νέα σχολική χρονιά η κατάσταση στην Προσχολική Αγωγή είναι εκρηκτική. Χιλιάδες γονείς βρίσκονται σε τραγικά αδιέξοδα, πάνω από 40 χιλιάδες προνήπια και νήπια βρίσκονται εκτός του δημόσιου νηπιαγωγείου. Συνεχίζονται οι καταργήσεις-συγχωνεύσεις νηπιαγωγείων.

Τη διετία 2010 - 2012 τα δημόσια νηπιαγωγεία μειώθηκαν κατά 3% και καταγράφεται αύξηση των ιδιωτικών νηπιαγωγείων κατά 5,6% ( ΕΛ.ΣΤΑΤ.). Η λαϊκή οικογένεια καλείται να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη, το κόστος σε εκπαιδευτικό υλικό, βοηθητικό προσωπικό και καθαριότητα επιχειρείται να μετατεθεί στις πλάτες των γονιών. Οι νηπιαγωγοί κλήθηκαν να διαχειριστούν (κληρώσεις) τον αποκλεισμό των προνηπίων από το δημόσιο νηπιαγωγείο. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα προνήπια διώχτηκαν και από νηπιαγωγεία που είχαν θέσεις! Η περίφημη 2χρονη προσχολική αγωγή στο 21ο αιώνα παραμένει όνειρο θερινής νυκτός για την χώρα μας!

Βαθειά αντιδραστικές παιδαγωγικά είναι οι αλλαγές που εξελίσσονται στο αναλυτικό πρόγραμμα του νηπιαγωγείου από Κυβέρνηση-ΕΕ. Οι νέες κατευθύνσεις στο νηπιαγωγείο, το νέο αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα (ΝΕΑΕΠ), με ωράριο 8-2 μ.μ. για τα νήπια, έχουν στόχο να «κάψουν» το μυαλό των παιδιών από νωρίς. Κεντρική κατεύθυνση της Ε.Ε. είναι ότι το παιδί πρέπει να εκπαιδεύεται από τη νηπιακή του ηλικία στις δεξιότητες που οφείλει να έχει κατακτήσει στην ενήλικη ζωή του. Γραφή, ανάγνωση, αρίθμηση, ξένες γλώσσες και ηλεκτρονικούς υπολογιστές, λένε οι κατευθύνσεις τους. «Ο χρόνος είναι χρήμα» κραυγάζει η παιδαγωγική τους! Στο σημερινό παιδί προετοιμάζουν τον αυριανό ισοπεδωμένο εργάτη που θεωρεί την περιπλάνηση μεταξύ ανεργίας και υποαπασχόλησης ως νομοτέλεια της κοινωνίας, που σκέφτεται όσο απαιτεί το αφεντικό. Πάνω σε αυτή την αντίληψη είναι δομημένη η εφαρμογή του νέου αναλυτικού προγράμματος του νηπιαγωγείου (2011). Στόχος του δεν είναι η αγωγή για την ολόπλευρη ανάπτυξη (νοητική, σωματική, κοινωνική) του παιδιού! Στόχος του είναι η βίαιη σχολειοποίησή του. Έχει πάψει να είναι το παιχνίδι η καθοδηγούσα δράση για την ανάπτυξή του κι έχουν πάρει τη θέση του οι μαθησιακές «δεξιότητες». Είναι αλήθεια ότι το παιδί μπορεί να εκπαιδεύεται γρήγορα και σε πολλά! Αλλά με ποιες συνέπειες;

Το θέμα είναι τι βοηθά το παιδί να αναπτύσσεται ολόπλευρα, νοητικά, ψυχικά, κοινωνικά. Η παιδαγωγική πράξη πρέπει να δομεί την αγωγή και την ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού, να βασίζεται σε αυτό που προάγει την ανάπτυξή του, που σε αυτή την ηλικία είναι το παιχνίδι. Σε ποια νοητική και κοινωνική ανάπτυξη του παιδιού βοηθά η χρήση Η/Υ από το Νηπιαγωγείο ή τα στοιχεία πιθανοτήτων στα μαθηματικά (!!); Ποιους νόμους ψυχοσωματικής ωρίμανσης του παιδιού σέβεται η πρώιμη εκπαίδευση στη γραφή και την ανάγνωση; Ποιους νόμους σέβονται για το παιδί και τις ανάγκες του οι χώροι του Νηπιαγωγείου που και σήμερα πολλά από αυτά στεγάζονται σε πυλωτές πολυκατοικιών, χωρίς προαύλιο; Πόσα εμπόδια πρέπει να ξεπεράσει μια νηπιαγωγός με 25 νήπια για να υπηρετήσει στοιχειωδώς τις ανάγκες του παιδιού;

Σε αυτή την άθλια πραγματικότητα η εισβολή επιχειρήσεων και ΜΚΟ, μέσω διαφόρων προγραμμάτων, σε όλα τα επίπεδα των μαθησιακών τομέων, όπως π.χ. «διαχείριση απορριμμάτων», «διατροφή υγείας» με τη ΦΑΓΕ… εμφανίζεται σαν «εκμοντερνισμένη διέξοδος»!. Είναι τάχα απλά εμπαιγμός και υποκρισία του Υπουργείου Παιδείας ότι τον Ιούνη ζητήθηκε από όλες τις νηπιαγωγούς έκθεση αυτοαξιολόγησης του έργου του νηπιαγωγείου (προγράμματα, εκδρομές, υλικοτεχνική υποδομή, κλπ) ή είναι απλά ο δρόμος επιφόρτισης των παιδαγωγών με την ευθύνη κατηγοριοποίησης νηπιαγωγείων-νηπίων-νηπιαγωγών που ήδη δρομολογείται για όλο το εκπαιδευτικό σύστημα;

Για τις νηπιαγωγούς το «νέο νηπιαγωγείο» σημαίνει ήδη ένα κυνήγι εντατικοποίησης της δουλειάς τους με επικίνδυνα τα αποτελέσματα για τον ίδιο τον ψυχισμό των παιδιών. Ορατός είναι επίσης ο κίνδυνος αύξησης του ωραρίου των παιδαγωγών! Η κυβέρνηση θα επιχειρήσει να φορτώσει στις πλάτες τους τις ανάγκες του παιδιού και της οικογένειας! Η εργασιακή περιπλάνηση, η κινητικότητα-διαθεσιμότητα, η αξιολόγηση, η κατάργηση οργανικών θέσεων, οι απολύσεις αφορούν και τις νηπιαγωγούς. Νέες ελαστικές σχέσεις εργασίας, όπως νηπιαγωγοί μέσω ΟΑΕΔ και ΕΣΠΑ με 427-490 €(!), εισβάλλουν και στην Προσχολική Αγωγή και επίκειται διεύρυνσή τους.



Γονείς, εργαζόμενοι, συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Η Προσχολική Αγωγή, ως ώριμη ανάγκη του παιδιού και της οικογένειας, ποτέ δεν αναγνωρίστηκε ως επιστημονικά συγκροτημένη λειτουργία και δωρεάν από το αστικό κράτος. Η όποια ανάπτυξη της στη χώρα μας έκανε ένα βήμα μπρος και πολλά πίσω! Η 2χρονη υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή, ώριμη ανάγκη της κοινωνίας μας, είναι στο χέρι μας να την υπερασπιστούμε σαν τέτοια, ενιαία παιδαγωγοί και γονείς!

Οι δυνατότητες της εποχής μας μπορούν να την ικανοποιήσουν. Εμπόδιο είναι η πολιτική των Κυβερνήσεων και της ΕΕ. Δεν κάνουμε βήμα πίσω, με οργάνωση και λαϊκή συμμαχία προασπίζουμε την ζωή μας και τη ζωή των παιδιών μας.

9/10/2013


 

Πλαίσιο Πάλης για την Προσχολική Αγωγή:

  • Ενιαία, αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν, δίχρονη υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή για όλα τα παιδιά. Όχι στο «νηπιαγωγείο», της Ε.Ε., των επιχειρήσεων, της κινητικότητας εκπαιδευτικών-νηπίων. Να αποσυρθεί το νέο αναλυτικό πρόγραμμα του νηπιαγωγείου, είναι επικίνδυνο για την ομαλή ανάπτυξη και τη διαπαιδαγώγηση του παιδιού.

  • Γενναίο πρόγραμμα ανάπτυξης των δομών του νηπιαγωγείου για να γίνει επιτέλους πράξη η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή για όλα τα παιδιά. Μαζικοί διορισμοί μόνιμων νηπιαγωγών.15 παιδιά ανά τμήμα. Δύο νηπιαγωγοί στα τμήματα που σήμερα έχουν 25 παιδιά. Τμήματα ένταξης και ειδικά νηπιαγωγεία για τα παιδιά που οι οικογένειες εξαναγκάζονται και τα κρατούν στο σπίτι ή πέφτουν θύματα των ΜΚΟ και της εκκλησίας. Η λειτουργία των ολοήμερων νηπιαγωγείων πρέπει να καλύπτει πρώτα και κύρια της ανάγκες του παιδιού, με πλήρη σίτιση όλων των παιδιών στο σχολείο, με μαγειρεία και τραπεζαρία, με διασφάλιση χώρων ξεκούρασης, με βοηθητικό προσωπικό, με υγιεινή διαμονή.

  • Καμία νηπιαγωγός να μη συνδράμει να περάσει η αξιολόγηση και η αυτοαξιολόγηση. Καμία διαφοροποίηση στο νηπιαγωγείο και στο σχολείο.

  • Κατάργηση των ευρωπαϊκών προγραμμάτων. Έξω οι επιχειρήσεις από τα νηπιαγωγεία. Χρηματοδότηση από τις σχολικές επιτροπές για τις λειτουργικές ανάγκες κι όχι από την τσέπη των γονιών. Τα κονδύλια του ΕΣΠΑ να αξιοποιηθούν για να στηρίξουν και να διευρύνουν τις μόνιμες δομές της Προσχολικής Αγωγής και όχι για την αποδόμηση της!

  • Πρόληψη υγείας, δωρεάν εμβολιασμοί για όλα τα παιδιά. Διασφάλιση δωρεάν δεκατιανού γεύματος για όλα τα παιδιά μέσα από τις δομές των δήμων με χρηματοδότησή τους από το κράτος.

  • Νομοθετική κατοχύρωση του ωραρίου της νηπιαγωγού. Καμία επέκταση.

Πλήρη μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους. Καμία κινητικότητα – διαθεσιμότητα – απόλυση! Όλοι οι νηπιαγωγοί σε μόνιμη οργανική θέση. Μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων νηπιαγωγών

AttachmentSize
ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ - ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ ME ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ (pdf)140.66 KB
ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ - ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ ME ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ197.5 KB