ΕΛΜΕ Επαρχίας Θήρας: Η Οδύσσεια των τμημάτων ένταξης
Ήδη από τα μέσα της προηγούμενης χρονιάς το Υπουργείο Παιδείας με τροπολογία που κατέθεσε 11/2 και ψηφίστηκε στις 15/2 (!!!) στην ουσία κατήργησε τα Τμήματα Ένταξης. Αναφέρεται στο κείμενο: «ο εκπαιδευτικός του ΤΕ υποστηρίζει τους μαθητές εντός τους περιβάλλοντος της τάξης τους ... η υποστήριξη σε ιδιαίτερο χώρο υλοποιείται εφόσον το επιβάλλουν οι ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών». Με λίγα λόγια, ο ειδικός παιδαγωγός θα είναι μόνιμα περιπλανώμενος μπαινοβγαίνοντας στην τάξη, ή πηγαίνοντας και στα διπλανά σχολεία. Είναι αδύνατον μ’ αυτό τον τρόπο να ανταποκριθεί στο σύνθετο και δύσκολο έργο του (αυτοψία, καταγραφή, συμβουλευτική, επιστημονική, παιδαγωγική και εξατομικευμένη παρέμβαση). Υπάρχει και η αρνητική εμπειρία της παράλληλης στήριξης, που έχει καταλήξει περιστασιακή συνάντηση του ειδικού εκπαιδευτικού με το κάθε παιδί! Έτσι θέλουν να υποβαθμίσουν και τη σημαντική δουλειά που γίνεται στα Τ.Ε.
Ακολούθησε εγκύκλιος αρ.πρωτ.50351/Δ3-24/3/2016 «Οδηγίες σχετικά με τις ιδρύσεις Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης Π.Ε και Τμημάτων Ένταξης Π.Ε & Δ.Ε σχολικού έτους 2016-17» με την οποία:
στα συγχωνευμένα σχολεία, που ξεχωριστά το καθένα είχε ΤΕ και με τη συγχώνευση παρέμειναν και τα δύο ΤΕ, τώρα το ένα πρέπει να καταργηθεί (και το άλλο να υπολειτουργήσει με βάση την παραπάνω τροπολογία)! Αν λάβουμε υπόψη μας ότι τα τελευταία χρόνια έχουν συγχωνευτεί πάρα πολλά σχολεία ανά τη χώρα, καταλαβαίνουμε ότι το Υπ. Παιδείας δίνει ένα ακόμα σημαντικό χτύπημα στα ίδια τα παιδιά με ειδικές ανάγκες και στις οικογένειές τους, στη δημόσια Ειδική Αγωγή αλλά και στο γενικό σχολείο.
αυστηροποιούνται οι όροι δημιουργίας των ΤΕ, αφού, για να δημιουργηθεί πλέον ΤΕ, χρειάζονται τουλάχιστον 3 γνωματεύσεις από τα ΚΕΔΔΥ με πρόταση για φοίτηση των μαθητών σε ΤΕ (μέχρι τώρα αρκούσε να υπήρχαν τρία παιδιά με γνωμάτευση ή δήλωση του γονέα). Αλήθεια ποιο ΚΕΔΔΥ και πότε θα δώσει τις 3 αυτές γνωματεύσεις για να δημιουργηθεί τάχα το τμήμα, όταν είναι γνωστό ότι κάθε γνωμάτευση κάνει μήνες ή και πάνω από χρόνο να δοθεί, λόγω υποστελέχωσης των ΚΕΔΔΥ;
ζητείται από τον οικείο Δήμο, στον οποίο ανήκει το σχολείο που αιτείται ίδρυση ΤΕ, να καταθέσει ξεχωριστό (από το υπόλοιπο σχολείο) προϋπολογισμό για τη λειτουργία του! Αλήθεια από πότε και γιατί ο κάθε δήμος πρέπει να καταμερίζει τον προϋπολογισμό λειτουργίας ενός σχολείου ανά τμήμα ή σε επιμέρους πλευρές της λειτουργίας του;
Και σαν να μην έφταναν όλες οι παραπάνω μεθοδεύσεις, ουσιαστικά κατάργησης των ΤΕ, στην τελευταία υπουργική απόφαση ίδρυσης των ΤΕ λείπει εντελώς η περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου όπου δεν ιδρύεται κανένα!!! Λάθος, αβλεψία, αμέλεια; Διάφορα ακούγονται …αλλά μας είναι παντελώς αδιάφορα!
Παρά το γεγονός ότι ο αριθμός των ΤΕ είναι ανεπαρκής (δεν καλύπτει ούτε το 10% των πραγματικών αναγκών) και ο τρόπος λειτουργίας τους πίσω από τις πραγματικές ανάγκες (αφού δημιουργήθηκαν για να δοθεί ειδική στήριξη, κύρια σε μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, αλλά αξιοποιήθηκαν και για παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες όπως παιδιά με αυτισμό, ήπιες ψυχολογικές διαταραχές κ.ά που χρειάζονται άλλου είδους παρέμβαση και στήριξη) ωστόσο τα ΤΕ επιτελούν σοβαρό ρόλο σε σχέση με την αποστολή τους, την παρέμβαση και στήριξη των παιδιών με ειδικές μαθησιακές και μαθησιακές δυσκολίες, καθώς τα παιδιά αυτά έχουν ανάγκη από εξατομικευμένη παρέμβαση, διαφοροποιημένο χρόνο, πρόγραμμα, και σίγουρα τα όποια βήματα και η όποια εξέλιξη του παιδιού μαθησιακά απαιτεί χρόνο και προσπάθεια από την πλευρά του.
Η συρρίκνωση και τελικά η κατάργηση συνολικά των Τ.Ε. αποδεικνύεται ότι είναι ο πραγματικός στόχος της κυβέρνησης. Είναι ένα «έγκλημα» προμελετημένο και προσχεδιασμένο εδώ και καιρό, στο όνομα του γενικότερου «εξορθολογισμού» και των περικοπών. Εντάσσεται στη λογική του 3ου μνημονίου για «εξορθολογισμό του κόστους της εκπαίδευσης», αλλά και στη στρατηγική της ΕΕ για τη λεγόμενη ένταξη χωρίς όρους και προϋποθέσεις που υλοποιείται βήμα – βήμα.
Όμως όλοι εμείς που εμπλεκόμαστε στη λειτουργία του δημόσιου σχολείου, εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές με ή χωρίς ειδικές ανάγκες απαιτούμε:
Άμεση έκδοση υπουργικής απόφασης για ίδρυση ΤΕ στην περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου
Εδώ και τώρα ν’ αποσυρθεί τόσο η τροπολογία, όσο και η εγκύκλιος που τσακίζουν τμήματα ένταξης και ειδική αγωγή!
Άμεση ίδρυση και επέκταση των Τμημάτων Ένταξης με άμεσους μόνιμους διορισμούς του αναγκαίου προσωπικού για την κάλυψη των αναγκών όλων των παιδιών με ειδικές ανάγκες!
Attachment | Size |
---|---|
tmimata entaxis.doc | 101 KB |