Γραμματεία Εκπαιδευτικών Φθιώτιδας: ΟΧΙ στις νέες προτάσεις για δίδακτρα σε σχολεία και ΑΕΙ !
ΕΝΙΑΙΑ, ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΑ & ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΒΑΘΜΙΔΕΣ, ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΩΝ ΛΑΪΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΕΡΔΟΦΟΡΙΑ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΟΜΙΛΩΝ !
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, όλες οι πολιτικές και συνδικαλιστικές δυνάμεις υποστηρίζουν στα λόγια τη δημόσια εκπ/ση. Το ίδιο και μεγαλοστελέχη της εκπ/σης. Από την άλλη όμως η συντριπτική πλειοψηφία των παραπάνω δεν νοιάζεται για την ποιοτική και αναβαθμισμένη μόρφωση των παιδιών του λαού, αλλά πώς θα προχωρήσουν –χοντροκομμένα ή άτσαλα δεν έχει σημασία- τις ανατροπές στη δημόσια εκπ/ση, όπως το ζητούν οι Έλληνες Βιομήχανοι, το απαιτούν και το σχεδιάζουν τα υπερεθνικά όργανα της κεφαλαιοκρατίας, όπως η Ευρωένωση και ο ΟΟΣΑ.
Ο καθένας από τη θέση του, καθένας με τον τρόπο του, πασχίζουν να υποβιβάσουν τη στέρεη γνώση σε ληξιπρόθεσμη, σε δεξιότητες, διαχείριση πληροφοριών και κατάρτιση. Θέλουν να κάμουν τη μόρφωση και την επιστήμη υπόθεση των ολίγων. Και τούτα, βέβαια, ακυρώνουν –με ό,τι αυτό συνεπάγεται- τον παιδαγωγικό ρόλο του εκαπαιδευτικού στην εκπ/ση και στην κοινωνία. Έτσι:
Την ώρα που το ψωμί στο τραπέζι της λαϊκής οικογένειας είναι λειψό,
την ώρα που αναμένεται στην Ανώτατη Εκπαίδευση το νομοσχέδιο για τα Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών (ΠΜΣ), που, όπως φαίνεται, θα αφήσει ελεύθερα τα δίδακτρα σε αυτά,
νέες προτάσεις για επιβολή διδάκτρων βλέπουν το φως της δημοσιότητας, «ζυμώνοντας» μια λογική κατάργησης και των τελευταίων ψηγμάτων δωρεάν εκπαίδευσης που υπάρχουν. Στην «υπηρεσία» αυτή, και ο καθηγητής στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Κρήτης και πρώην υποψήφιος με το Ποτάμι, Αχ. Γραβάνης, προτείνει, μέσω της εφημερίδας «Ελευθερία του Τύπου», ένα «τέλος εγγραφής» για κάθε φοιτητή σε κάθε εξάμηνο, της τάξης των 200 ευρώ, επικαλούμενος την πρακτική των διδάκτρων που ισχύει σε πολλά ευρωπαϊκά πανεπιστήμια. Λέει χαρακτηριστικά: «Με ετήσιο Τέλος Εγγραφής 400 (200x2) ευρώ, το Πανεπιστήμιο Κρήτης θα είχε ίδια ετήσια έσοδα, 8 εκατομμύρια ευρώ, δηλαδή διπλάσιο ποσό από την κρατική ετήσια επιχορήγηση! Το Τέλος Εγγραφής μπορεί να αποτελέσει και αντικείμενο χορηγιών στους άριστους ή στους άπορους φοιτητές από την ιδιωτικό τομέα (τράπεζες, επιχειρήσεις, μη κερδοσκοπικά ιδρύματα, ελληνική διασπορά, κληροδοτήματα κ.λπ.). Η θεσμοθέτηση του Τέλους Εγγραφής μπολιάζει την ελληνική κοινωνία με την υπεύθυνη συμμετοχική στάση στην εκπαίδευση, με τον υγιή συναγωνισμό για τις χορηγίες και τα βραβεία και βέβαια βοηθά στην ποιότητα σπουδών και έρευνας».
Αντίστοιχα, μια μέρα πριν, η εφημερίδα «Δημοκρατία» γράφει για το βιβλίο «Μέση Γη», του Θεόδωρου Πελαγίδη, συμβούλου του προέδρου της ΝΔ, Κυρ. Μητσοτάκη, στο οποίο τίθενται προτάσεις για τέλη εγγραφής και δίδακτρα στα δημόσια πανεπιστήμια, αλλά και δίδακτρα στα δημόσια σχολεία για όσους γονείς θέλουν την παραμονή των παιδιών τους στο σχολείο πέραν του ωραρίου. Μια πρόταση, που θυμίζει εκείνη που έκανε πέρυσι μέσω της κυβερνητικής «Αυγής» ο βουλευτής της ΣΥΡΙΖΑ, Α. Τριανταφυλλίδης, για δίδακτρα στα σχολεία κατά μέσο όρο 60 ευρώ από κάθε μαθητή, τα οποία κατά το ένα ήμισυ θα αξιοποιούνται για να δίνονται μπόνους στους εκπαιδευτικούς και κατά το άλλο θα αξιοποιούνται για την υλικοτεχνική υποδομή και τα εποπτικά υλικά του σχολείου. Και μπορεί η κυβέρνηση επισήμως να έχει πάρει αποστάσεις από τέτοιες προτάσεις, ωστόσο αυτές επανέρχονται. «Ζυμώνουν» την κοινή γνώμη πατώντας πάνω στην πραγματικότητα που έχει ήδη διαμορφωθεί σε σχολεία και ΑΕΙ, με τα λαϊκά νοικοκυριά να καλούνται να βάζουν συχνά το χέρι στην τσέπη για να καλύπτουν είτε τις ελλείψεις στα σχολεία είτε και πλευρές της λειτουργίας τους (π.χ. σχολικές εκδρομές και εκδηλώσεις), και ομοίως στα ΑΕΙ για να καλύπτουν τη σχεδόν ανύπαρκτη φοιτητική μέριμνα.
Συνάδελφοι εκπ/κοί,
Το «όπου υπάρχει καπνός υπάρχει και φωτιά» όχι απλά ισχύει, αλλά επιβεβαιώνεται από την εμπειρία μας και έχει ήδη αποκαλύψει τους πολιτικούς και συνδικαλιστικούς «εμπρηστές» της δημόσιας εκπαίδευσης, των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών της εργατικής τάξης και των λαϊκών στρωμάτων, αλλά και της ίδιας μας της ζωής.
Η εμπειρία επίσης επιβεβαιώνει ότι όσα αντεκπαιδευτικά «πέρασαν», θεσμοθετήθηκαν πάνω στο έδαφος της ανοχής και της αδράνειας σημαντικού μέρους του εκπ/κού κόσμου. Γεγονός που δεν επιτρέπεται να συνεχιστεί.
Κι ακόμα, όλοι αντλαμβανόμαστε ότι τα βάρβαρα μέτρα δεν τελειώνουν εδώ. Αν το επιτρέψουμε, η φτώχεια και η αμορφωσιά έχουν πολύ δρόμο ακόμα. Η επιδείνωση της κατάστασης θεσμοθετείται καθημερινά. Και η πιθανότητα πολεμικών επεισοδίων δεν είναι εκτός ορίζοντα.
Από μόνοι τους δεν θα σταματήσουν. Μόνο αν τους εμποδίσουμε. Υπάρχει τρόπος. Τον βαδίζουν οι δυνάμεις του ταξικού κινήματος σε κάθε κλάδο. Είναι ο δρόμος της σύγκρουσης, της ρήξης και της ανατροπής αυτής της κατάστασης. Άλλος δεν υπάρχει. ΥΠΟΤΑΓΗ ΜΕΣΩ ΣΥΜΒΙΒΑΣΜΟΥ ή ΡΗΞΗ !
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Οι εκπ/κοί Φθιώτιδας του ΠΑΜΕ σας καλούμε : Συμπορευτείτε αγωνιστικά μαζί μας στην Πρωτομαγιάτικη απεργιακή συγκέντρωση του Εργατικού Κέντρου Λαμίας στην Πλ. Πάρκου.
Στις εκλογές των εκπ/κών της 3ης και τις 30ης Μαϊου δυναμώστε τα ψηφοδέλτια της Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών για ν’ αλλάξουν οι συσχετισμοί και η κατάσταση στη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ.
Attachment | Size |
---|---|
στις νέες προτάσεις για δίδακτρα σε σχολεία και ΑΕΙ.doc | 49.5 KB |