Γραμματεία Εκπαιδευτικών Ρόδου: Για τη νεανική επιχειρηματικότητα

Προβολή εκτυπώσιμης μορφήςΑποστολή σε φίλοPDF version

Στα πλαίσια της παρέμβασης των επιχειρηματιών στην εκπαίδευση, είναι γεγονός ότι οι αναδιαρθρώσεις προχωρούν με ταχύτατους ρυθμούς, αλλάζοντας εντελώς τον χαρακτήρα του δημόσιου σχολείου.

Η παρέμβαση τόσο του ΣΕΒ με επιστολή του στην κυβέρνηση για το περιεχόμενο, τη διοίκηση και τον χαρακτήρα του δημόσιου σχολείου, όσο και διαφόρων ΜΚΟ που παρελαύνουν καιρό τώρα στα σχολεία μέσα από προγράμματα εγκεκριμένα από το Υπουργείο, πρέπει να μας προβληματίζει και να μας κρατά σε επαγρύπνηση.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα το πρόγραμμα « Νεανική Επιχειρηματικότητα» που «τρέχει» το τελευταίο διάστημα στη Ρόδο, το έχει αναλάβει η ΜΚΟ « Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων» και στηρίζεται από  μεγάλες εταιρείες και ενώσεις εταιρειών, με κύριους χορηγούς τους MetLife, Ελληνική Πρωτοβουλία (The Hellenic Initiative), HSBC, Εθνική Τράπεζα, Ελληνική Ενωση Τραπεζών, Citi, General Mills, Ηundai, SAP, AEGEAN, Apivita, Chipita, Coca Cola 3E, Genesis Farma, Vision, AB Βασιλόπουλος, ΣΕΒ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών), Accenture, Lamda, IMERYS Βιομηχανικά Ορυκτά Ελλάς Ανώνυμη Εταιρεία και άλλες 30 επιχειρήσεις.

Μέσα από το εν λόγω πρόγραμμα καλλιεργείται η ψευδαίσθηση ότι τα παιδιά των εργατικών - λαϊκών οικογενειών θα γίνουν επιχειρηματίες. Δεν είναι όμως αυτός ο κύριος στόχος του εγχειρήματος. Η επιχειρηματικότητα εισάγεται στα σχολεία και στις συνειδήσεις από νωρίς, με στόχο την αφομοίωση των αξιών και δεδομένων της καπιταλιστικής επιχείρησης από τους μελλοντικούς μισθωτούς, για να παίζει η σύγχρονη εργατική τάξη το ρόλο της μέσα στην εργασιακή διαδικασία, πιο αποτελεσματικά και χωρίς κραδασμούς, να ταυτίζονται τα συμφέροντα του εργοδότη με αυτά του εργαζόμενου. Και σχετίζεται με τη στρατηγική της ΕΕ για την ανταγωνιστικότητα των ευρωενωσιακών μονοπωλίων έναντι των υπόλοιπων, γι' αυτό και πολλές φορές η ΕΕ έχει επανέλθει ειδικά στο θέμα της επιχειρηματικότητας στην Εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες.

Η εφαρμογή τέτοιων προγραμμάτων δεν κρύβει και την υποκρισία από πλευράς κυβέρνησης, η οποία στο πλαίσιο των περικοπών στην Παιδεία και ενόψει των νέων μεταρρυθμίσεων που σχεδιάζει, επικαλείται το φόρτο της ύλης που έχουν να αντιμετωπίσουν οι μαθητές, αλλά και τον ανταγωνισμό που σήμερα προωθείται στο σχολείο. Βέβαια, την ίδια στιγμή, εισάγεται στο σχολείο με επίσημο τρόπο ό,τι πιο ανταγωνιστικό, οι νόμοι της αγοράς και ο κόσμος των επιχειρήσεων, όπου ο ανελέητος ανταγωνισμός και η επικράτηση με κάθε μέσον είναι το κυρίαρχο στοιχείο. Οι δε μαθητές και εκπαιδευτικοί καλούνται να αφιερώνουν χρόνο και δουλειά για να φτιάξουν επιχειρήσεις και να μάθουν π.χ. για τα «επιχειρηματικά ρίσκα», για να συμπονέσουν τους αυριανούς εργοδότες τους, αντί να τους δοθεί η ευκαιρία να παρακολουθήσουν ένα επιστημονικό πείραμα στο σχολείο, που θα τους βοηθήσει να κατανοήσουν τους νόμους της φύσης, να έρθουν σε επαφή με την τέχνη, με τον αθλητισμό και άλλα που χτίζουν προσωπικότητες, που είναι πραγματικές ανάγκες των παιδιών και όχι των μονοπωλίων.

 

Καλούμε τους συναδέλφους να μην συμμετέχουν σε τέτοια προγράμματα, να μην γίνουν γρανάζια ενός εκμεταλλευτικού και άδικου συστήματος.  Να υπερασπιστούν με κάθε τρόπο τον αγώνα για το ΕΝΙΑΙΟ 12ΧΡΟΝΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΔΙΧΡΟΝΗ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ, ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ  ΚΑΤΟΧΥΡΩΝΕΙ ΤΑ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΜΟΡΦΩΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ!!

AttachmentSize
ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΝΕΑΝΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ.doc78 KB