ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΕ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ-ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΕΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΥΣ

Προβολή εκτυπώσιμης μορφήςΑποστολή σε φίλοPDF version

ΣΥΛΛΟΓΟΥ «ΝΙΚΟΥ ΠΛΟΥΜΠΙΔΗ»

Πραγματοποιήθηκαν την Τετάρτη 15/01/2014 και την Παρασκευή 17/1/2014 συναντήσεις του Δ.Σ. του συλλόγου μας αντίστοιχα με τους δ/ντες δημοτικών σχολείων και τις προϊστάμενες νηπιαγωγούς στο 12ο δημοτικό σχολείο Κερατσινίου. Στη συνάντηση ανταποκρίθηκε η πλειοψηφία των δ/ντων και προϊσταμένων νηπιαγωγών.

Οι εκπρόσωποι του ΠΑΜΕ στο Δ.Σ. του συλλόγου μας κατά την τοποθέτησή τους και στις δύο συναντήσεις τόνισαν ότι είναι επιτακτική ανάγκη να μπλοκαριστεί η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού στην πράξη, με όρους συλλογικούς και μαζικούς. Επεσήμαναν πως, πολύ πριν γίνει η αξιολόγηση νόμος, το ΠΑΜΕ είχε έγκαιρα καταθέσει σε ΔΟΕ και ΟΛΜΕ κοινό πλαίσιο πάλης για το μπλοκάρισμα της αξιολόγησης στην πράξη, το οποίο δεν είχε γίνει δεκτό.

Οι πλειοψηφίες, σε ΔΟΕ και ΟΛΜΕ, πρότασσαν και προτάσσουν τη θέση όχι στην αξιολόγηση- χειραγώγηση, καλλιεργώντας αυταπάτες ότι τάχα, σε συνθήκες καπιταλιστικής κρίσης, που το κεφάλαιο και το αστικό κράτος, μέσα από το σχολείο, έχει ανάγκη να αναπαραγάγει την αυριανή, ευέλικτη, ψευτοκαταρτισμένη, φτηνή βάρδια εργαζομένων, θα μπορούσε να θεσπίσει μια άλλη καλή αξιολόγηση, που θα ανταμείβει εκπαιδευτικούς, θα φτιάχνει υποδομές, θα μορφώνει τα παιδιά και θα προάγει την εκπαιδευτική πράξη. 

Αποφεύγουν, ακόμα και τούτη την κρίσιμη ώρα, που η αυτοαξιολόγηση τρέχει, να διαγράψουν από τους συλλόγους και τις ΕΛΜΕ τους περιφεριακούς δ/ντες, δντες εκπαι/σης και σχολικούς συμβούλους, δηλ. τα πρώτα βιολιά της αξιολόγησης (στα Ιωάννινα στέλεχος ΣΥΡΙΖΑ, σχολικός σύμβουλος καλούσε σε σεμινάριο αυτοαξιολόγησης), ενώ αντίθετα οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών Χίου πρότειναν και τελικά πέρασε η διαγραφή της σχολικής συμβούλου που προωθούσε την αυτοαξιολόγηση.

Η στάση τους αυτή απορρέει, ακόμα και από το γεγονός ότι αποδέχονται την Ε.Ε. και τη στρατηγική της, ντιρεκτίβα της οποίας είναι η αξιολόγηση, σε όλα τα μέλη κράτη με ή χωρίς μνημόνια, γι’ αυτό και αποπροσανατολίζουν, θεωρώντας αποκλειστικά υπεύθυνο το μνημόνιο, το Υπουργείο Παιδείας και την κυβέρνηση, διακηρύσσοντας ότι τάχα με μια άλλη αριστερή ή αντιμνημονιακή κυβέρνηση όλα τα προβλήματα θα λυθούν.

Επίσης, οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ ενημέρωσαν πως στις τελευταίες συνεδριάσεις των Δ.Σ. των ΟΛΜΕ και ΔΟΕ, προκειμένου να βρεθεί ένα άμεσο, κοινό μέτωπο πάλης, το ΠΑΜΕ κατέθεσε ένα ενδεικτικό σχέδιο πρακτικού, με βάση το οποίο οι σύλλογοι διδασκόντων των σχολείων θα αποφασίσουν την άρνησή τους να συμμετέχουν στις ομάδες εργασίας, μέσα από μια διαδικασία που θα ολοκληρωθεί πανελλαδικά σε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και ακόμη, ένα άλλο κείμενο ως πολιτικό σκεπτικό, που οι δύο ομοσπονδίες θα υιοθετήσουν ως επιχειρηματολογία για την άρνηση της αξιολόγησης. Η πρόταση του ΠΑΜΕ ψηφίστηκε στην ΟΛΜΕ, ενώ είχε καταψηφιστεί, από τις ίδιες δυνάμεις, στη ΔΟΕ. Έτσι, η ΔΟΕ υιοθέτησε την πρόταση και ένα συγκεκριμένο κείμενο των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ για συλλογή υπογραφών, που διαφωνεί με “αυτή” την αξιολόγηση, αφήνοντας αυταπάτες ότι σε αυτές τις συνθήκες μπορεί να υπάρξει και “καλή” αξιολόγηση, ενώ δεν κάνει λόγο για την πηγή του κακού την Ε.Ε. και τη στρατηγική της. Άλλα δηλαδή σε ΔΟΕ και άλλα σε ΟΛΜΕ ψηφίζουν οι άλλες δυνάμεις, λες και η επίθεση που δέχονται οι εκπαιδευτικοί δεν είναι κοινή και δεν απαιτείται κοινή οργάνωση του αγώνα. Ή λες και θα εφαρμοστεί άλλη αξιολόγηση στη ΔΟΕ και άλλη στην ΟΛΜΕ και απαιτείται διαφορετικό πολιτικό σκεπτικό και κείμενο υπογραφών.

Τέλος, οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ δεσμεύτηκαν ότι θα δώσουν μαζί με τους συναδέλφους εκπαιδευτικούς, γονείς, μαθητές τη μάχη για το μπλοκάρισμα της αξιολόγησης και την ανατροπή συνολικά της αντιεκπαιδευτικής και αντιλαϊκής πολιτικής.

Από την πλευρά τους, οι συνάδελφοι δ/ντες επεσήμαναν τη δύσκολη θέση που βρίσκονται, λόγω της θέσης ευθύνης που έχουν, ως προς την αξιολόγηση, έκαναν κριτική στις ομοσπονδίες για ολιγωρία και καθυστέρηση στο μπλοκάρισμα της αξιολόγησης και τόνισαν την ανάγκη να υπάρξει από την πλευρά των ομοσπονδιών και των συλλόγων μια κατατοπιστική για τους στόχους και τα απότελέσματα της αξιολόγησης ενημέρωση στους γονείς.

Οι συναδέλφισσες, προϊστάμενες νηπιαγωγοί ανέφεραν τα προβλήματα που καθημερινά αντιμετωπίζουν, έθεσαν ερωτήματα σχετικά με τον τρόπο εφαρμογής της αυτοαξιολόγησης στα νηπιαγωγεία και τη συγκρότηση ομάδων εργασίας και τόνισαν την ανάγκη για κοινό αγώνα ΔΟΕ και ΟΛΜΕ.

Γενάρης 17/01/14