Αιρετοί του Π.Α.ΜΕ στο ΠΥΣΔΕ Ζακύνθου: Για τα οργανικά κενά και τα πλεονάσματα

Προβολή εκτυπώσιμης μορφήςΑποστολή σε φίλοPDF version

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

 

Στις συνεδριάσεις του ΠΥΣΔΕ (28/5 και 08/6/2015) το βασικό θέμα ήταν ο υπολογισμός οργανικών κενών και πλεονασμάτων για το σύνολο των σχολείων της Β/θμιας Ζακύνθου. Από τη διαδικασία υπολογισμού εξαιρούνται το Μουσικό και το Ειδικό Σχολείο, καθότι για τις δύο αυτές περιπτώσεις ακολουθείται διαφορετική διαδικασία.

 

Θέση του ΠΑΜΕ εκπ/κών, η οποία κατατέθηκε στο ΠΥΣΔΕ, είναι ότι ο υπολογισμός των οργανικών κενών πρέπει να γίνει με βάση τις ανάγκες των μαθητών και την πάγια απαίτηση του κλάδου. Οι απαιτήσεις αυτές είναι:

  1. 20 μαθητές στα τμήματα του Γυμνασίου και της Γενικής Παιδείας του Λυκείου
  2. 15 μαθητές στα τμήματα των προσανατολισμών
  3. 10 μαθητές στα εργαστήρια του ΕΠΑΛ

 

Με βάση τα τρία αυτά αιτήματα, τα τμήματα στο νησί θα ήταν πολύ περισσότερα. Πιο συγκεκριμένα και για τα τμήματα Γυμνασίων και Γενικής Παιδείας των Λυκείων:

 

Α/Α

Σχολείο

 

Πρόταση ΠΥΣΔΕ

κατά τάξη (Α, Β, Γ, Δ)

Πρόταση ΠΑΜΕ εκπ/κών

κατά τάξη (Α, Β, Γ, Δ)

1

1ο Γυμνάσιο

4-4-4

6-5-6

2

1ο ΓΕ.Λ.

5-4-4

6-6-5

3

2ο Γυμνάσιο

4-4-4

5-5-5

4

3ο Γυμνάσιο

3-3-3

3-3-3

5

Γυμνάσιο Βανάτου

2-2-2

2-2-2

6

Γυμνάσιο Λιθακιάς

3-2-3

3-2-3

7

Γυμνάσιο Μαχαιράδου

2-2-2

2-3-2

8

Γυμνάσιο Κατασταρίου

3-3-3

4-3-4

9

Λύκειο Κατασταρίου

3-3-3

3-3-3

10

2ο ΓΕ.Λ.

6-7-6

7-8-7

11

Γυμνάσιο Βολιμών

1-1-1

1-1-2

12

Λυκειακές Τάξεις Βολιμών

1-1-1

1-1-1

13

Εσπερινό Γυμνάσιο

1-1-1

1-1-1

14

Εσπερινό Λύκειο

2-2-2-2

3-2-2-2

15

ΕΠΑ.Λ.

7-7-7

7-7-7

 

 

ΣΥΝΟΛΟ ΤΜΗΜΑΤΩΝ

 

47-46-46-2=141

 

 

54-52-53-2=161

 

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο αριθμός των τμημάτων θα ήταν ακόμη μεγαλύτερος αν λαμβανόταν ικανοποιούνταν οι απαιτήσεις για 15 μαθητές ανά τμήμα προσανατολισμού στα ΓΕ.Λ. και 10 ανά εργαστήριο στο ΕΠΑ.Λ.

 

Με αυτόν τον τρόπο ικανοποιούνται πολλαπλοί στόχοι:

  1. βελτιώνονται οι συνθήκες παροχής εκπαίδευσης στους μαθητές
  2. εξασφαλίζονται περισσότερες οργανικές στους συναδέλφους, γεγονός που αυξάνει τον αριθμό τόσο των διοριζόμενων όσο και των μετατιθέμενων συναδέλφων.

 

Η πρόταση αυτή απορρίφθηκε από την πλειοψηφία του ΠΥΣΔΕ η οποία σε γενικές γραμμές κινήθηκε στη γραμμή της υιοθέτησης των προτάσεων των Διευθυντών των σχολείων που στις περισσότερες περιπτώσεις δε συμφωνούσαν με τις απαιτήσεις του κλάδου.

 

Τονίζουμε ότι

  1. σε όλη την Ελλάδα μόνο φέτος συνταξιοδοτήθηκαν τουλάχιστον 5.000 εκπαιδευτικοί (πάνω από 3.500 Β’θμια, πάνω από 1500 στην Α’ θμια), στη Ζάκυνθο ειδικότερα 7 συνάδελφοι.
  2. το ίδιο το Υπουργείο μέσω του Γραμματέα του Υπουργού σε πρόσφατη συνάντηση με επιτροπή αναπληρωτών επιφυλάχθηκε ακόμα και για τις 3-4.000 διορισμούς για Α’θμια, Β’θμια και Γ’θμια εκπαίδευση (προεκλογική δέσμευση) συνδέοντας τους άμεσα με την εξέλιξη της διαπραγμάτευσης.
  3. προσλήψεις συμβασιούχων εκπαιδευτικών για το λήξαν σχολικό έτος έγιναν ακόμη και το Μάρτη.

 

Στη Ζάκυνθο καταγράφηκαν, σύμφωνα με την πλειοψηφία του ΠΥΣΔΕ, 42 πλεονάσματα και 15 κενά (βλ. πίνακα στο τέλος του ενημερωτικού).

 

Για την αποδοχή των δήθεν πλεονασμάτων από το ΠΥΣΔΕ διατυπώθηκε και το «επιχείρημα» ότι «τα πλεονάσματα ίσως διευκολύνουν συναδέλφους να πάρουν μετάθεση»! Ο αιρετός του ΠΑΜΕ εκπ/κών επανειλημμένα τόνισε ότι τα πλεονάσματα δε συνεπάγονται καμία διευκόλυνση για τους συναδέλφους που επιθυμούν μετάθεση, καθότι προϋπόθεση μετάθεσης αποτελεί το να είναι ελλειμματική η περιοχή στην οποία ο συνάδελφος επιθυμεί να μετατεθεί. Δεν παίζει κανένα ρόλο το εάν είναι ελλειμματική ή πλεονασματική η περιοχή από την οποία ο συνάδελφος προέρχεται.

 

Στη βάση αυτή, ο αιρετός του ΠΑΜΕ εκπ/κών υπερψήφισε τα οργανικά κενά τα οποία αποφάσισε η πλειοψηφία του ΠΥΣΔΕ, διεκδικώντας ακόμη περισσότερα, και καταψήφισε τα πλεονάσματα, με το σκεπτικό ότι προέκυψαν από υπολογισμό που γίνεται με βάση τα κριτήρια του Υπουργείου και όχι τις παιδαγωγικές ανάγκες των μαθητών και τις απαιτήσεις του λαού και του ταξικού κινήματος.

 

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι.

 

Πρέπει να γίνει καθήκον από κοινού εκπαιδευτικών-γονέων-μαθητών:

  1. Κανένα τμήμα με πάνω από 20 μαθητές / 15 στην κατεύθυνση / 10 στα εργαστήρια
  2. Μαζικοί διορισμοί ΜΟΝΙΜΟΥ προσωπικού
  3. Όλοι οι εκπαιδευτικοί με (πραγματική) οργανική.

 

Δεν πρέπει να διαφεύγει την προσοχή των συναδέλφων ότι το εκπαιδευτικό σύστημα στο πλαίσιο του καπιταλισμού είναι αντιλαϊκό και επί της ουσίας αντιστρατεύεται την ολοκληρωμένη μόρφωση, είναι μηχανισμός που βασικό του στόχο έχει να ετοιμάσει τους αυριανούς εργαζομένους κατά τις επιθυμίες και τις «προδιαγραφές» των μονοπωλίων. Το εκπαιδευτικό σύστημα υπακούει στην οικονομία των μονοπωλίων και της ΕΕ, την οικονομία που έχει στον πυρήνα της την ανταγωνιστικότητα και την αύξηση της κερδοφορίας του κεφαλαίου, δηλαδή την καθιέρωση της σύγχρονης δουλείας των 300 ευρώ, χωρίς δικαιώματα.

 

  • ØΤο αυτονόητο τον 21ο αιώνα δικαίωμα των μαθητών να κατακτήσουν τη γνώση των νόμων εξέλιξης της Φύσης και της Κοινωνίας
  • ØΤο καθήκον του σχολείου να υπηρετεί τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών και να πλάθει καλλιεργημένες προσωπικότητες
  • ØΤο να καταστεί η παιδεία από πεδίο κερδοφορίας των μονοπωλίων, προετοιμασίας των σημερινών μαθητών και αυριανών εργαζομένων, ώστε να είναι φτηνό και ευέλικτο εργατικό δυναμικό, και μηχανισμός επιβολής της ιδεολογίας της αστικής τάξης σε υπόθεση του ίδιου του λαού

 

περνούν μέσα από τη συμμαχία των εκπαιδευτικών με το εργατικό-λαϊκό κίνημα οφείλουμε να έρθουμε σε σύγκρουση με τη στρατηγική κεφαλαίου και ΕΕ, σε τροχιά ρήξης με την οικονομική και πολιτική εξουσία των καπιταλιστών. Κόντρα στην κυβέρνηση, στο συμβιβασμένο – εργοδοτικό συνδικαλισμό και στα κόμματα που στηρίζουν τον καπιταλιστικό δρόμο ανάπτυξης.

 

Τονίζουμε στους συναδέλφους ότι στο ΠΥΣΔΕ κάναμε και θα κάνουμε αυτό που θεωρούμε ότι ανταποκρίνεται στα συμφέροντα των εκπαιδευτικών και των γονιών-μαθητών. Ωστόσο θα πρέπει να γίνει κατανοητό ότι καμία λύση δε θα έρθει από όργανα διοίκησης ή, γενικότερα, «από τους πάνω», αν δεν οργανωθεί και δράση η κοινωνική συμμαχία με ταξικό προσανατολισμό.

 

 

ΠΙΝΑΚΑΣ ΚΕΝΩΝ-ΠΛΕΟΝΑΣΜΑΤΩΝ ΠΥΣΔΕ ΖΑΚΥΝΘΟΥ

 

Κλάδος

Πλεονάσματα/Κενά

ΠΕ 01

2 πλεονάσματα

ΠΕ 02

1 κενό

ΠΕ 04.01

2 πλεονάσματα

ΠΕ 04.02

3 κενά

ΠΕ 04.04

4 κενά

ΠΕ 04.05

2 κενά

ΠΕ 05

10 πλεονάσματα

ΠΕ 06

4 πλεονάσματα

ΠΕ 07

2 πλεονάσματα

ΠΕ 09

2 πλεονάσματα

ΠΕ 11

13 πλεονάσματα

ΠΕ 13

1 κενό

ΠΕ 15

1 κενό

ΠΕ 17.02 (**)

1 κενό

ΠΕ 17.03 (**)

1 πλεόνασμα

ΠΕ 18.05 (**)

1 κενό

ΠΕ 18.33 (**)

1 κενό

ΠΕ 19-20

6 πλεονάσματα

 

 

(*) Τα κενά στους κλάδους Χημικών και Βιολόγων διαμορφώθηκαν κατά κύριο λόγο από την αύξηση των ωρών διδ/λίας των αντιστοίχων μαθημάτων στα ΓΕ.Λ.

(**) Τα κενά και τα πλεονάσματα στους κλάδους αυτούς διαμορφώθηκαν κατά κύριο λόγο με βάση τα στοιχεία του ΕΠΑ.Λ. Ζακύνθου.

 

 

Ζάκυνθος 10/6/2015

Φώτης Προβής αιρετός – Παναγιώτης Σπίνος αναπληρωματικός αιρετός

εκλεγμένοι με το ΠΑΜΕ εκπ/κών.

AttachmentSize
08-6-2015 (για τα κενά και τα πλεονάσματα).doc92 KB