Α.Σ.Ε στην ΕΛΜΕ Χίου: Καθαρή στήριξη της αντιδραστικής αξιολόγησης από παλιό και νέο κυβερνητικό συνδικαλισμό
Ολοκληρώθηκε το ΔΣ της ΕΛΜΕ χθες (19/6/2017) ύστερα κυρίως από την πίεση της Α.Σ.Ε.
Όσο κι αν προσπάθησε η Ε. Α. Κ. (πρόσκειται στο ΣΥΡΙΖΑ), δεν μπόρεσε να κρυφτεί. Με λεκτικά πυροτεχνήματα ενάντια στις "πολιτικές αξιολόγησης - χειραγώγησης", και "αξιολόγησης μνημονιακών ρυθμίσεων και νεοφιλελεύθερων κατευθύνσεων του ΟΟΣΑ", πέρασε στη στήριξη της αξιολόγησης "αλά ΣΥΡΙΖΑ", με βάση το σχέδιο νόμου που κατέθεσε η κυβέρνηση για την επιλογή δ/ντων σχολικών μονάδων, που βασίζεται σε όλο το αντιδραστικό νομοθετικό πλαίσιο που ισχύει εδώ και χρόνια (βλ. Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας, Καθηκοντολόγιο, ν.3848/10 – Διαμαντοπούλου, ν.4186/13 - Αρβανιτόπουλου).
Αξιοποιώντας το βασικό κυβερνητικό επιχείρημα περί "δημοκρατίας", "συμμετοχής και γνώμης του κλάδου" μέσω του συλλόγου διδασκόντων (και με εξαίρεση των αναπληρωτών!), παρουσίασαν ως δυνατότητα (!) και "πρόκληση για τις προοδευτικές και δημοκρατικές δυνάμεις" την επικείμενη κρίση στους διευθυντές, που βάζει τους συναδέλφους να ανοίξουν το δρόμο της δικής τους αξιολόγησης!
Μάλιστα η Ε.Α.Κ πάει ακόμα παραπέρα ζητώντας όχι μόνο ρόλο στην επιλογή των διευθυντών αλλά και στη διοικητική - παιδαγωγική αυτονομία του σχολείου.
Η ΔΑΚΕ δήλωσε ανοικτά υπέρ της αξιολόγησης ενώ η ΠΑΣΚ υπέρ μιας "άλλης αξιολόγησης". Τελικά, ΔΑΚΕ και ΠΑΣΚ ψήφισαν λευκό στην πρόταση της Ε.Α.Κ.
Ως Α. Σ. Ε. για μια ακόμα φορά αναδείξαμε τις στοχεύεις της κυβέρνησης, όπου με ξεκίνημα τους Διευθυντές, προχωρά την αξιολόγηση της αγοράς, που οδηγεί στην περίφημη «σχολική αυτονομία». Αυτό μεταξύ άλλων σημαίνει ο σύλλογος διδασκόντων να καθορίζει το αναλυτικό πρόγραμμα, την διδακτέα ύλη, τα βιβλία, τις διδακτικές μεθόδους κλπ σε κάθε σχολείο, με το διευθυντή «πρώτο βιολί». Αξιολόγηση σημαίνει σταδιακά λειτουργία της σχολικής μονάδας με όρους οικονομικού μάνατζμεντ, αναζήτησης εσόδων, επιλογής μαθητών και εκπαιδευτικών, ιδιωτικής χρηματοδότησης με γονείς και μαθητές πελάτες, σχολεία ελίτ πλούσιων και σχολεία φτωχών.
Σημαίνει εκπαιδευτικός σκυμμένος, με πολλαπλό άγχος, αποδοχές σύμφωνα με την απόδοση, διαρκή αγωνία απόλυσης στο κυνήγι "μετρήσιμων στόχων", κλείσιμο σχολικών μονάδων. Ας ρίξουν μια ματιά στην Ευρώπη και τον κόσμο όπου έχουν εφαρμοστεί τα μέτρα της αγοράς στα σχολεία…
Καλούμε τους συναδέλφους να γυρίσουν την πλάτη στον παλιό κυβερνητικό συνδικαλισμό που στηρίζει το σχολείο της αγοράς αλλά και στον "νέο", που από την "παντιέρα του αγώνα", σηκώνει σήμερα τη σημαία της κυβέρνησης ΖΥΡΙΖΑ πρωτοστατώντας σε ό, τι υποτίθεται μέχρι πρότινος αντιπάλευε! Από το «σκίσιμο των μνημονίων» στην ψήφιση και εφαρμογή 4ου μνημονίου και στο τριετές πρόγραμμα για την Παιδεία…
Η ΑΣΕ κάλεσε σε απεργία - αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης. Καλεί ώστε να μη συμπληρωθεί κανένα ερωτηματολόγιο ή να υπογραφεί κάποιο πρακτικό της Διεύθυνσης. Υπάρχει η καταδίκη της αξιολόγησης από την ΑΔΕΔΥ, σε όλο το δημόσιο, που μας καλύπτει, όπως και η ανάγκη να υπερασπιστούμε το σχολείο, τη μόρφωση, τα παιδιά. Στέλνουμε και πάλι συγκεκριμένο πρακτικό - πρόταση για τη συνεδρίαση των Συλλόγων το οποίο καλούμε να αξιοποιηθεί.
Μπορούμε και πάλι να τους σταματήσουμε.
Επισυνάπτεται πρόταση – πρακτικό για το Σύλλογο διδασκόντων
Καθώς και οι ΕΛΜΕ που δεν προχώρησαν στη αξιολόγηση
Attachment | Size |
---|---|
-ΑΞΙΟΛ-ΔΣ-19-6.doc | 29 KB |