Α.Σ.Γ.Μ.Ε.: ΣΤΟΝ ΚΑΙΑΔΑ ΡΙΧΝΟΝΤΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ

Προβολή εκτυπώσιμης μορφήςΑποστολή σε φίλοPDF version

Με ψήφιση του Ν.4115/2013 και του επίμαχου άρθρου 39 που έρχεται να συμπληρώσει το Ν 3699/2008 η τρικομματική κυβέρνηση έρχεται να βάλει ταφόπλακα στην ειδική αγωγή, να ρίξει τα παιδιά με ειδικές ανάγκες στον καιάδα, να δημιουργήσει νέα Κοσταλέξια σ΄ όλη την Ελλάδα .

Πρόκειται για ένα νόμο που κινείται στο πνεύμα των κατευθύνσεων της Ε.Ε. για υποτυπώδη ειδική αγωγή, με άλλοθι την «αποασυλοποίηση» και το υποκριτικό ενδιαφέρον για τη δήθεν ένταξη των μειουνεκτούντων παιδιών στα «κανονικά» σχολεία. Στην ουσία όμως η πολιτική «ένταξης» αποτελεί ένα εύσχημο τρόπο παραπέρα περιθωριοποίησης αυτών των παιδιών, που καταργεί με οικονομικά κριτήρια την όποια παιδαγωγική θεωρία και πράξη για την ειδική αγωγή.

Η υποχρεωτικότητα που επιβάλει ο νόμος ακολουθεί την εντολή της Ε.Ε. για ένταξη και φοίτηση όλων των ΑμΕΑ στα γενικά σχολεία, με πρόσχημα την αποιδρυματοποίηση και την επιδίωξη για λιγότερο κρατικό κόστος, την παράδοση της ειδικής εκπαίδευσης στο βωμό του κέρδους , στους νόμους της αγοράς και της ιδιωτικοποίησης

Η πραγματικότητα μιλάει από μόνη της αφού:

  • Ακόμα και σήμερα πέντε χρόνια μετά την ψήφιση του νόμου τα περισσότερα παιδιά με Ειδικές Ανάγκες βρίσκονται εκτός εκπαιδευτικού συστήματος. Από τα 200.000 παιδιά με αναπηρίες που με τους πιο συντηρητικούς υπολογισμούς βρίσκονται σε ηλικία εκπαίδευσης, μόνο τα 15.500 φοιτούν σε ειδικά σχολεία και ειδικές τάξεις.

  • Η πλειονότητα των ειδικών σχολείων έχει φοβερές ελλείψεις σε υποδομές και λειτουργούν σε επικίνδυνα και ακατάλληλα κτήρια, χωρίς μόνιμο εξειδικευμένο προσωπικό, εκπαιδευτικό, ειδικό εκπαιδευτικό, βοηθητικό και τεχνικό.

  • Τα κοινά σχολεία, στα οποία υποχρεώνονται να ενταχθούν τα παιδιά, έχουν ακόμα μεγαλύτερες ελλείψεις και σε καμιά περίπτωση δεν εχουν ούτε τις αναγκαίες ελάχιστες υποδομές για αυτά τα παιδιά .

  • Τα τμήματα ένταξης λειτουργούν μέχρι τα μέσα του χρόνου ή και όλο το χρόνο χωρίς ειδικευμένους εκπαιδευτικούς, σε άθλιες συνθήκες σε υπόγειες ανήλιαγες καγκελόφραχτες αίθουσες , κάτω από τις σκάλες , δίπλα στον καυστήρα ,χωρίς καμιά υποδομή , ενώ η παράλληλη διδασκαλία βρίσκεται στις περισσότερες περιπτώσεις στα χαρτιά.

  • Οι γονείς πληρώνουν διπλάσια και τριπλάσια από κάθε άλλο γονιό για την εκπαίδευση, την αγωγή, την αποκατάσταση και την περίθαλψη των παιδιών τους. Ενώ από την άλλη με τον σφαγιασμό επιδομάτων, συντάξεων και βοηθημάτων αποτελούν εύκολό στόχο για την εκμετάλλευση τους από διάφορες Μ.Κ.Ο. « φιλανθρωπικές » οργανώσεις, τράπεζες και άλλους επιτήδειους

Αλήθεια τι εξυπηρετεί το άρθρο 39 του ν. 4115/2013 που μπαίνει σαν προσθήκη στον αντιεκπαιδευτικό και αντιαναπηρικό νομό 3699/2008 που προβλέπει την υποχρεωτικότητα της ειδικής αγωγής ? .

Πιστεύει κανείς πως αυτοί που έχουν οδηγήσει στην πείνα και την εξαθλίωση την λαϊκή οικογένεια και πολύ περισσότερο τις οικογένειές παιδιών ΑμΕΑ, ξαφνικά τους έπιασε ο πόνος για τα ανάπηρα παιδιά ?

Η διαμόρφωση αποκεντρωμένου Σχολικού Δικτύου Εκπαίδευσης και Υποστήριξης ( ΣΔΕΥ ) και η δημιουργία Επιτροπής Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΕΔΕΑΥ ) ένα στόχο έχει, τη βίαιη και μαζική μετακίνηση όσο γίνεται πιο πολλών μαθητών ΑμΕΑ στα γενικά σχολεία, τη σταδιακή μείωση και κλείσιμο των ειδικών σχολείων ( ΣΜΕΑ ), αλλά και την απόλυση χιλιάδων εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής.

Η επίθεση ενάντια στα δικαιώματα των λαϊκών οικογενειών, των εργαζόμενων, των αναπήρων και της νεολαίας κλιμακώνεται με την πολιτική της ιδιωτικοποίησης βασικών κοινωνικών τομέων όπως η υγεία, η πρόνοια, η ειδική αγωγή και η παιδεία. Η επίθεση αυτή πλήττει σε πολλαπλάσιο βαθμό ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες όπως είναι οι ανάπηροι και οι οικογένειές τους.

Χρόνια τώρα στ’ όνομα της ανάπτυξης και της ανταγωνιστικότητας συρρίκνωναν και υποβάθμιζαν το δημόσιο τομέα σε υγεία–πρόνοια-παιδεία, σαν προϋπόθεση για την προώθηση της εμπορευματοποίησής τους. Σήμερα έρχονται στ’ όνομα της κρίσης να δώσουν ένα μεγαλύτερο χτύπημα στις κοινωνικές κατακτήσεις και στα λαϊκά δικαιώματα.

  • Να καταργηθούν οι νόμοι που σφαγιάζουν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών με αναπηρία και ειδικότερα οι Ν. 3699/2008 και Ν.4115/2013.

  • Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν, αναβαθμισμένη Πρόνοια και Ειδική Αγωγή.

  • Κάθε παιδί με Ειδικές Ανάγκες να βρει το κατάλληλο γι' αυτό σχολείο. Ούτε ένα παιδί με αναπηρία στο σπίτι του, ούτε ένα παιδί σε σχολείο που δε θα παίρνει υπόψη τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες του.

  • Καθιέρωση τρίχρονης ειδικής προσχολικής αγωγής και ειδικών βρεφονηπιακών σταθμών αποκλειστικά δημοσίων και δωρεάν

  • Οργάνωση ειδικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων ( τάξεις ένταξης )που να καλύπτουν όλες τις μορφές μαθησιακών δυσκολιών σε όλα τα πολυθέσια σχολεία

  • Ίδρυση 12ταξεων Δημόσιων Ειδικών Σχολείων για όλες τις ομάδες των παιδιών με σοβαρές αναπηρίες που δυσχεραίνουν τη φοίτηση τους σε κοινό 12χρονο σχολείο , σχολεία που θα παίρνουν υπόψη τους τις ιδιαιτερότητες κάθε αναπηρίας ή πάθησης . Ειδική εκπαιδευτική μέριμνα για παιδιά με βαριές αναπηρίες ( νοητική υστέρηση, αυτισμό, πολλαπλές αναπηρίες κ.α.) που δεν έχουν τη δυνατότητα ολοκλήρωσης της βασικής εκπαίδευσης , με τη δημιουργία κέντρων αγωγής , εκπαίδευσης και δημιουργικής απασχόλησης και διημέρευσης

  • Ίδρυση σχολών « μεταλυκειακής» Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με προγράμματα για όσα παιδιά δεν μπορούν να φοιτήσουν σε κοινές επαγγελματικές σχολές που να στοχεύουν στην αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων των ΑμΕΑ.

  • Η ένταξη στα κοινά σχολεία να γίνεται με επιστημονικά και μόνο κριτήρια .

  • Καταγραφή των ΑμΕΑ και των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες την οργάνωση κεντρικού φορέα μελέτης έρευνας των αναγκών , των ειδικών προβλημάτων , των μεθόδων και των μέσων αντιμετώπισης των διαφόρων ομάδων ΑμΕΑ και παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

  • Μονιμοποίηση όλων των εργαζομένων (εκπαιδευτικού, ειδικού εκπαιδευτικού, βοηθητικού και τεχνικού προσωπικού) στις μονάδες Ειδικής Αγωγής και Πρόνοιας. Μαζικές προσλήψεις μόνιμου ειδικευμένου προσωπικού για τη στήριξη των παιδιών με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες στα τμήματα ένταξης των γενικών σχολείων.

Η ΑΣΓΜΕ καλεί τις Ομοσπονδίες Γονέων της Αττικής, τις Ενώσεις τους Συλλόγους γονέων, τους εργαζόμενους και τους εκπαιδευτικούς στην ειδική αγωγή σε κινητοποίηση την Παρασκευή 19 Απρίλη, στη 1 το μεσημέρι στο υπουργείο Παιδείας για να μην περάσουν τα σχέδιά τους

ΟΧΙ ΣΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΩΝ ΕΙΔΙΚΏΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΗ ΠΡΟΝΟΙΑ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

AttachmentSize
Αγωγή και κινητοποίηση 19 Απρ 13.doc40 KB